همکاری مشترکان سیستان و بلوچستانی در مدیریت مصرف برق

همکاری مشترکان سیستان و بلوچستانی در مدیریت مصرف برق

سیستان و بلوچستان  

 استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: همکاری خوب مشترکان بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری این استان در مدیریت مصرف برق، سبب عبور موفق و بدون تبعات از پیک تابستان تاکنون شده است.


حسین مدرس خیابانی با اشاره به تأثیر مشوق‌های مختلف در راستای کاهش برق مصرفی اظهار کرد: اعمال مشوق‌های مختلف، اطلاع‌رسانی مناسب و مشارکت مردمی به گونه‌ای بوده که علاوه بر کسب رضایت عمومی در سطح ملی، موجب قرارگیری این منطقه در محدوده سبز رعایت مصرف برق کشور شده است.
وی به ظرفیت بی‌نظیر سیستان و بلوچستان در بخش نیروگاهی و تولید انرژی اشاره کرد و افزود: داشتن باد و خورشید به عنوان دو ظرفیت مهم تولید انرژی تجدیدپذیر، مرزی بودن و همجواری با دریا، سه بخش مهم برای توجه و سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی این استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان به طرح توسعه نیروگاهی چابهار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت نیروگاهی در این استان سبب می‌شود ضمن تأمین برق مطمئن برای استان و کشور، در بخش صادرات انرژی به کشورهای افغانستان و پاکستان نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.
مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به سهم مصرف برق صنعتی اظهار کرد: سهم مصرف برق صنعتی در سیستان و بلوچستان 3.5 درصد است که اگر خواهان طی کردن مسیر توسعه هستیم، باید این عدد افزایش یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه