تولید ماهی و میگو پرورشی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

تولید ماهی و میگو پرورشی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر

  استاندار بوشهر آبزی‌پروری را از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در استان دانست و گفت: تولید ماهی و میگو پرورشی در استان بوشهر افزایش می‌یابد.
احمد محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه آبزی‌پروری در استان اظهار کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس و میگو را در استان در دستور کار داریم.
وی اضافه کرد: با توجه به سوددهی و ارزآوری طرح‌های پرورش ماهی در قفس تلاش جدی برای توسعه و تقویت این طرح‌‌ها داریم و سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌شوند.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه میزان برداشت ماهی در قفس در استان 6 هزار تُن است، ادامه داد: در همه روستاهای استان می‌توان چنین طرح‌هایی را هم در قالب انبوه و هم به صورت طرح‌های کوچک روستایی اجرا کرد.
وی بیان کرد: بیش از 3 هزار هکتار زمین در بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی کشور توسعه و زیرسازی شده و دولت پشتیبانی لازم را از این طرح انجام می‌دهد که تاکنون دو طرح با مساحت ۱۵۰ هکتار در این شهرک زیر کشت رفته است.
محمدی‌زاده با اشاره به واگذاری هزار و 300 هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: قطعه ۶۰۰ هکتاری پرورش میگو در منطقه شیف‌غربی آماده شده که به زودی فراخوان انجام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه