معروف: از استقلال استراماچونی و پرسپولیس برانکو لذت می‌بردم

معروف: از استقلال استراماچونی و پرسپولیس برانکو لذت می‌بردم

«عادل فردوسی‌پور» بعد از گفت‌وگو با چهره‌های فوتبالی چون «علی دایی»، «دراگان اسکوچیچ» و «میرشاد ماجدی»، در گپی خاص و متفاوت به سراغ کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران رفته و گفت‌وگویی مفصل و ویژه را با آقای خاص والیبال ایران، «سعید معروف» انجام داده است. «معروف» در گفت‌و‌گوی خود، درباره دوران حضورش در تیم ملی والیبال، خداحافظی‌اش از عرصه ملی و فعالیت‌های خود در مسابقات باشگاهی و البته علایق فوتبالی‌اش حرف زده است. در ادامه بخشی از این گفت و گو را با هم مرور خواهیم کرد.
  کلاً مصاحبه‌گریز هستم اما دلایلی هم بوده که سبب شده تا فاصله بگیرم. فکر می‌کنم در آن جوی که در آن سال‌ها برای والیبال ایران درست شد، اگر می‌خواستم خیلی وارد این داستان‌ها شوم، باید طبیعتاً بخش زیادی از ذهن خودم را درگیر حواشی می‌کردم و فکر می‌کنم کار درستی انجام دادم. چرا که آن فاصله موجب شد بیشتر تمرکز روی کارم و تیم باشد. الان راحت‌ترم و ذهن آرام‌تری دارم. تیم ملی هم دیگر نیستم و شاید آن فشار نباشد و راحت‌تر بخواهم جلو دوربین باشم. اما در کل آدمی نیستم که بخواهم خیلی مصاحبه انجام بدهم.
  پست پاسوری در والیبال به گونه‌ای است که پست امتیازگیرنده‌ای نیست و شما باید کار تیمی انجام بدهی و در خدمت تیم باشی و قشنگی کارت زمانی است که بتوانی سرویس خوبی به بازیکنان بدهی. برای همین مسئله است که زمانی که پوئن می‌گیری، برای مردم جذاب است و «جای خالی» هم مثل «پنالتی چیپ» در فوتبال است. اگر بزنی و گل شود، همه می‌گویند به‌به اما اگر نخوابد، می‌گویند چه کاری بود که انجام دادی. 
  زور تیمی ما هیچ‌وقت این‌گونه نبوده که بخواهیم با تیم‌های سطح اول دنیا همیشه برنده باشیم. تیم‌های دیگر آمده‌اند و با ما 20 الی 30 درصد بازی کردند و ما هر روز باید همه بازی‌ها را با 200 درصد توان بازی می‌کردیم و همه 14 نفر تیم باید سرحال می‌بودند و به زمین و زمان وصل می‌شدیم و کاری می‌کردیم که بازی در بیاید. اما در بعضی بازی‌های خاص این‌گونه بوده است و شما هم چون ماشاءالله نگاهت تیز است، این چیزها را می‌بینی. من خوشحالم که والیبال برنامه نود نداشت.
  در فضای مجازی پستی منتشر شد که «سعید معروف» گفته: «وزیر ورزش حواسش به پرسپولیس است و تیم‌های دیگر را ول کرده و به خاطر همین مسئله ما باختیم!». اصلاً جوی درست شد و هر چه فحش بود سر اینکه پرسپولیس طرفدار دارد و ... ما خوردیم. هیچ‌وقت ارتباط نزدیکی با فوتبالیست‌ها نداشتم، یعنی فرصتی پیش نیامده که بخواهم ارتباط نزدیک داشته باشم اما در مقاطع مختلف طرفدار تیم‌های مختلف بوده‌ام. یعنی «علی دایی» که طرفدار اول و آخرش هستم. هر جا می‌رفت، بازی‌هایش را دنبال می‌کردم و دوست دارم که تیمش را در سطح بالا ببینم. زمانی‌که «استراماچونی» به استقلال آمده بود، بازی‌هایش را دوست داشتم. پرسپولیس در سال‌های گذشته به‌خصوص دوران برانکو همواره در روند خوبی پیش رفته و هر کسی که مربی شده، استایل خود را حفظ کرده که من فکر می‌کنم بخش مهمی از آن به واسطه حضور «آقای باقری» باشد و (این تیم) را دوست دارم. یعنی تعصب خاصی روی تیم‌ها ندارم و تیمی که خوب بازی کند را دنبال می‌کنم.
  «مصطفی دنیزلی» هم یک‌سال در تراکتور بود و از دیدن بازی‌هایش کیف می‌کردم. یا زمانی‌که در پرسپولیس بود، خودم واقعاً از دیدن بازی‌های تیم او لذت می‌برم. الان اگر بخواهم مثال بزنم، شاید ذهنم یاری نکند اما کسانی بودند که در برخی تیم‌ها فوتبال خوبی بازی می‌کردند و چون تعصب خاصی روی تیمی ندارم، این (صحبت‌ها) را راحت‌تر انجام می‌دهم.
  هیچ‌وقت واقعاً نه طرفدار استقلال بودم و نه طرفدار پرسپولیس. فقط می‌گویم در سال‌های مختلف براساس تیمی که بسته شده، بازیکنانی که داشتند و کاری که مربی ارائه می‌داده، نگاه کردم و لذت بردم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه