ستاره تأثیرگذار ایرانی در پورتو

گزارش AFC از درخشش طارمی در اروپا

ستاره تأثیرگذار ایرانی در پورتو

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی پرداخت و عملکرد او در فصل 2022-2021 را حیرت‌انگیز دانست.


نگارنده این مطلب آورده است :فصلی که گذشت، فصلی پر از هیجان بود، فصلی پر از پیشرفت، جام و عملکردهای فردی برای بازیکنان آسیا در فوتبال اروپا. بازیکنان آسیایی در فصل 2022-2021 توانستند عملکرد خوب در اروپا را ادامه دهند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به بررسی 6 بازیکن آسیایی شاغل در اروپا پرداخت و عملکرد آنان را فوق‌العاده دانست. در این گزارش از چندین لژیونر کشورمان تنها مهدی طارمی حضور دارد و اثری از آزمون، صیادمنش یا ستارگان دیگر ایرانی نیست.
مهدی طارمی در فصل 2020-2019 آقای گل لیگ پرتغال با گلزنی در ریوآوه شد و همان سال به پورتو رسید. در اولین فصلش در باشگاه پورتو توانست 23 گل در تمامی مسابقات به ثمر رساند که معروف‌ترین آن ، گل 
قیچی برگردان زیبا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی بود.
طارمی  که تا سن 22 سالگی در دسته دوم فوتبال ایران بازی می‌کرد، توانست ثابت کند شک‌ و تردیدها نسبت به او اشتباه بوده. او در فصل 2022-2021 نیز عملکرد خوب خود در پورتو را تکرار کرد. 
طارمی در حضور داروین نونز، بازیکن بنفیکا که به لیورپول پیوست، نتوانست آقای گل لیگ پرتغال شناخته شود، ولی ستاره ایرانی در یک فصل اروپا توانست 20 گل و 13 پاس گل بدهد و باوجود عملکرد ناامیدکننده پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، یک آمار خوب به ثبت رساند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به بررسی پنج بازیکن دیگر آسیایی پرداخت که نام آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:
سون هیونگ مین – کره جنوبی – تاتنهام،دایچی کامادا – ژاپن – اینتراخت فرانکفورت،آیدین هروستیچ – استرالیا – اینتراخت فرانکفورت،کیوگو فوروهاشی – ژاپن – سلتیک،الدور شومودوروف – ازبکستان – آ.اس رم

برچسب ها :
ارسال دیدگاه