تخصیص 2 هزار میلیارد برای توسعه مرزها

کردستان میزبان بیست و هفتمین سفر استانی رئیس جمهور

تخصیص 2 هزار میلیارد برای توسعه مرزها

صبح روز گذشته، رئیس جمهور در بیست و هفتمین سفر استانی خود با هدف شناسایی و تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام وارد استان کردستان شد.


دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به این استان بود.
 29میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان وزارتخانه‌ها نیز یک روز پیش از این سفر، در نقاط مختلف استان تشکیل شد تا خواسته‌ها و نامه‌های مکتوب مردمی نیز دریافت شود. استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت،
۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.
رئیس جمهور در بازدید از مناطق جنگ زده شیمیایی قلعه جی، استاندار و بنیاد شهید را مأمور کرد با حضور در مناطق متأثر از حملات شیمیایی به مشکلات و جراحات ناشی از بمباران شیمیایی مردم رسیدگی کنند و تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در دوره مسئولیت خود به وظیفه‌مان به شکل مطلوب عمل کنیم. دکتر رئیسی از واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» سروآباد نیز که از سال ۱۳۹۶ با تولید سالیانه هزارو200 تن قارچ کارش را آغاز کرده و در زمان حاضر با ۲۰ سالن فعال، روزانه ۵ تن قارچ تولید می‌کند، بازدید کرد. 
اختصاص ۲هزار میلیارد ریال برای توسعه راه های مواصلاتی در مرزها، آغاز عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر احداث راه روستایی در کردستان، کلنگ‌زنی طرح‌ توسعه‌ کارخانه قارچ سروآباد، بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب سنندج، بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک کشور و دیدار معاون رئیس جمهور با زنان روستایی از دیگر رخدادهای سفر 
یک روزه رئیس جمهور و مسئولان رده بالای دولتی به کردستان بود.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه