آذربایجان شرقی  با کمبود نیروی پزشکی قانونی  مواجه است

آذربایجان شرقی  با کمبود نیروی پزشکی قانونی  مواجه است

آذربایجان شرقی  

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اداره کل پزشکی قانونی استان، کمبودهای قابل توجهی دارد که با اتکا به بودجه‌های استانی نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد.


موسی خلیل‌اللهی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل پزشکی قانونی استان در ساختمانی استیجاری با شرایط نامناسب به مردم ارائه خدمت می‌کند در حالی که شرایط این ساختمان به هیچ وجه در شأن همکاران پزشکی قانونی که باید از حداقل‌ها برخوردار باشند، نیست.
وی ادامه داد: پزشکی قانونی با مشکل کمبود تالار تشریح نیز مواجه است و مردم ناچارند اجساد را برای صدور جواز دفن به تبریز منتقل کنند در حالی که باید در شهرستان‌های بزرگ استان، تالارهای تشریح ایجاد شود.
وی با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی تبریز به شدت با کمبود نیرو و فضای فیزیکی مواجه است، افزود: شهر تبریز شهری گسترده با جمعیت بالاست و به همین دلیل در این شهرستان به چندین مرکز معاینات پزشکی قانونی نیاز داریم که امیدواریم با حمایت‌های هرچه‌ بیشتر سازمان پزشکی قانونی و دستگاه‌های مسئول در استان این مشکل را برطرف کنیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوب اجرا شده توسط پزشکی قانونی، طرح دادپزشک است که از ارجاع غیرضروری اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند. وی اظهار کرد: فعالیت دادپزشک به نفع مردم است و تقویت هرچه بیشتر و احیای جدی آن می‌تواند از اطاله صدور جواز دفن و ارسال غیرضروری اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه