شهید حمزه شورگشتی

شهید حمزه شورگشتی


متولد: نیشابور، شهر فیروزه، روستای شورگشت 
ولادت: 10/02/1349
شهادت:14/04/1369
مزار: آرامستان شورگشت
یزدی حمزه شورگشتی فرزند مرادعلی دهم اردیبهشت1349 در روستای شورگشت از توابع شهر فیروزه، شهرستان نیشابور در خانواده‌ای مذهبی و خادمین امام حسین(ع) دیده به جهان گشود. پدر مهربان و زحمتکش او از طریق کشاورزی معاش خانواده را تأمین می‌کرد. حمزه تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند و پس از آن ترک تحصیل کرد و به کار کشاورزی، کنار پدر مشغول شد. خانواده شورگشتی پس از چندی به کرج نقل مکان کردند و به کار کشاورزی (صیفی کاری) پرداختند.
او از کودکی به مسجد، هیئت و مراسم شبیه‌خوانی علاقه‌مند شد و به همراه پدربزرگ مادری که شبیه‌خوان بود و نقش شمر را اجرا می‌کرد به مراسم می‌رفت و چند بار هم ایفای نقش کرد. حمزه در ۱۲ سالگی به گروه بسیج روستا پیوست و عضو بسیج شد و در سال‌ 60 که سپاه به روستا می‌آمد و آموزش نظامی می‌داد شرکت می‌کرد. ازاین‌رو به جبهه علاقه‌مند شد و چون سن وی کم بود و او را ‌نام‌نویسی نمی‌کردند با اشتیاقی که داشت شناسنامه خود را دستکاری کرده و سال تولدش را به سال ۴۶ تغییر داده بود و با سن ۱۴سالگی به جبهه رفت و در عملیات والفجر۲ به همراه چند نفر از مردم روستای شورگشت که آن موقع میانسال بودند شرکت داشت.
در سال 1368 لباس سربازی بر تن کرد و به مناطق غرب و جنوب اعزام شد و سرانجام در تاریخ 14/04/1369 حین مأموریت بر اثر سانحه تصادف به درجه رفیع شهادت نائل گشت. روحش شاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه