استفاده از 26میلیون مترمکعب آب شرب در فضای سبز مشهد!

استفاده از 26میلیون مترمکعب آب شرب در فضای سبز مشهد!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیاز آبی فضای سبز مشهد از آب شرب شهری پایان خواهد یافت، گفت: شهرداری مشهد عمده‌ترین مصرف‌کننده آب شرب برای فضای سبز به میزان 26 میلیون مترمکعب است که به زودی پساب، جایگزین آب شرب برای آبیاری فضای سبز در این شهر می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری با معرفی 6 پروژه آبی که به تأمین آب استان کمک خواهند کرد، گفت: به ترتیب اولویت، این طرح‌ها شامل طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، سد شوریجه، طرح انتقال آب از هزارمسجد، خط انتقال آب از غرب مشهد، انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان و جایگزینی آب شرب با پساب در صنایع بزرگ غیرغذایی است. وی گفت: در بحران خشکسالی حجم آب ذخیره شده در بزرگ‌ترین سد استان( سد دوستی) تنها 291 میلیون مترمکعب است، ازاین‌رو برای تأمین آب شرب مشهد عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد از یک ماه آینده کلید می‌خورد.
وی با اشاره به اینکه باید شهرداری‌های بزرگ با چاه آب و استفاده از آب شرب خداحافظی کنند، ادامه داد: شهرداری مشهد عمده‌ترین مصرف‌کننده آب شرب برای فضای سبز به میزان 26 میلیون مترمکعب است که به‌زودی پساب جایگزین آن خواهد شد. همچنین آب صنایع بزرگ غیرغذایی باید از آب دریا تأمین شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه آب‌های سطحی استان تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند، افزود: تأمین آب برخی روستاها از چشمه بوده که بیشتر آن‌ها خشک شده‌اند و در حال حاضر 900 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه