پیش‌بینی عدم نام‌نویسی 35هزار مهاجر خارجی

پیش‌بینی عدم نام‌نویسی 35هزار مهاجر خارجی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز مقیم استان در طرح شناسایی اتباع وزارت کشور شرکت و نام‌نویسی کردند.
علی قاسمی افزود: علت اعلام غیرقطعی شمار افراد نام‌نویسی شده این است که باید این داده‌ها راستی‌آزمایی شود تا اطلاعات افراد ثبت‌نام شده با دیگر اطلاعات ثبت شده از قبل تلاقی و همپوشانی داشته باشد.
وی ادامه داد: بیشتر این افراد، اتباع غیرمجازی هستند که یا طی سال‌های گذشته از افغانستان وارد استان شده‌اند یا اینکه در سال گذشته پس از روی کار آمدن طالبان با سیل ورود مهاجران به مشهد آمده و در اصطلاح تازه وارد هستند. 
وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد حدود۷۰ تا ۸۰درصد اتباع غیرقانونی مقیم مشهد تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند و مهم‌ترین علت نام‌نویسی نکردن اتباع بدون مجوز، شناسایی شدن و بیم از عدم امکان تردد دوباره مرزی است.
وی ۹۵درصد جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در استان را مقیم مشهد دانست و اضافه کرد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته حدود ۳۵هزار نفر از اتباع غیرمجاز مقیم مشهد به دلایل مختلف در طرح شناسایی اتباع غیرمجاز وزارت کشور شرکت نکرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه