بیمارستان تایباد فرسوده و پیر است

بیمارستان تایباد فرسوده و پیر است

فرماندار تایباد گفت: با توجه به قدمت بالا و فرسودگی بیمارستان فعلی این شهرستان، ساخت بیمارستان جدید در این منطقه ضروری است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی دونده افزود: امکانات موجود در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شهر تایباد، توان پذیرش جمعیت ساکن و مهاجران افغانستانی را ندارد و در شأن مردم این خطه مرزی نیست، بنابراین نیاز است با توجه به پیگیری‌های مکرر، مدیران ارشد استانی و کشوری درخصوص ساخت هرچه سریع‌تر یک فضای درمانی اقدام کنند.
وی ادامه داد: بیش از ۴۵ سال از قدمت بیمارستان فعلی تایباد می‌گذرد و اکنون تجهیزات این مرکز جوابگوی نیاز درمانی بیماران شهرستان و مراجعه‌کنندگان برخی شهرستان‌های همجوار نیست.
دونده به همجواری تایباد با کشور افغانستان هم اشاره کرد و گفت: تایباد در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان قرار دارد و گاهی بیماران و مصدومان حوادث احتمالی این کشور همسایه برای درمان و مداوا از طریق مرز دوغارون به ایران وارد و در بیمارستان خاتم‌الانبیای تایباد پذیرش می‌شوند.
وی ادامه داد: متأسفانه به علت نبود امکانات درمانی مناسب، اقدام‌های پزشکی برای این اتباع خارجی، با توجه به حجم جراحات و تعداد مصدومان به مشکل می‌خورد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه