تولید ۵۷۰ هزار اصله نهال پایه رویشی و بذری در مؤسسه بذر و نهال رضوی

تولید ۵۷۰ هزار اصله نهال پایه رویشی و بذری در مؤسسه بذر و نهال رضوی

مدیر عامل مؤسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی از تولید ۵۷۰هزار اصله نهال پایه رویشی و بذری در این مؤسسه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: عرضه این نهال‌ها همزمان با خزان درختان در اوایل آذر ماه آغاز شد.


محمد هاشم‌زاده در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اظهار کرد: به این منظور افزون بر ۶۰ رقم نهال مثمر از گروه‌های هسته‌دار، دانه‌دار و دانه خشک برای عرضه در نهالستان آماده و همراه با نهال‌های مرکبات به صورت گلدانی در مجموعه گلخانه‌ای مؤسسه ارائه شد. همچنین عرضه نهال‌های غیرمثمر با تنوع بیش از ۱۰نوع و نیز درختچه‌های فضای سبزی در انواع مختلف صورت گرفت.
وی از برنامه‌ریزی برای افزایش دوره فروش و عرضه نهال‌های گلدانی در تمام طول سال در این مجموعه خبر داد.
هاشم‌زاده درباره مشاوره‌هایی که در مرکز تخصصی تولید، عرضه و فروش نهال به مشتریان داده می‌شود هم خاطرنشان کرد: این مشاوره‌ها در دو بخش مشاوره‌های ترویجی و تخصصی ارائه می‌شود. در مشاوره ترویجی، مؤسسه در راستای مسئولیت اجتماعی و نیز ترویج باغداری و فضای سبز، نکات نوین کشاورزی، باغداری و فضای سبز را به مشتریان آموزش می‌دهد.
وی درباره موضوعاتی که در مشاوره‌های تخصصی آموزش داده می‌شود هم گفت: راهنمایی مشتریان در انتخاب انواع نهال هسته‌دار و دانه‌دار و دانه خشک، تعیین نوع رقم بسته به محل کاشت، مشاوره در خصوص نحوه بهینه نگهداری نهال و... از جمله این موارد به شمار می‌رود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه