سلام جام جهانی

تیم ملی فوتسال هم صعود کرد هم سهمیه گرفت

سلام جام جهانی

تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل تیم ملی فوتسال قرقیزستان، صعودش به جام جهانی 2024 ازبکستان را قطعی کرد.


شاگردان وحید شمسایی پس از سه پیروزی متوالی مقابل افغانستان، بحرین و کویت و کسب 9 امتیاز، در گروه D جام ملت‌های آسیا صدرنشین شدند تا مقتدرانه‌تر از همه مدعیان به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کنند، اما یوزهای ایرانی دیروز که مقابل قرقیزستان قرار گرفتند، به نظر می‌رسید کار سختی داشته باشند، چراکه حریفشان در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شد و توانست با حذف ژاپن که جدی‌ترین رقیب ایران در راه قهرمانی بود، به‌عنوان تیم دوم از گروه C به دور یک‌چهارم نهایی صعود کند، ولی فوتسالیست‌های ایران درخشان کار کردند و اجازه درخشش به تیم مقابل ندادند. دیروز ملی‌پوشان فوتسال ایران با نمایشی کاملاً برتر نسبت به قرقیزستان، پس از برتری دو بر یک در نیمه نخست، در نیمه دوم اجازه خودنمایی به حریف خود را ندادند و نسبت به نیمه اول بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشتند و  توانستند چهار گل دیگر بزنند و در نهایت به پیروزی 6 بر یک دست پیدا کنند.
این پیروزی در حالی برای وحید شمسایی و شاگردانش رقم خورد که حسن زاده نمایش درخشانی در طول این مسابقه داشت. او ارسال کننده پاس گل‌های چهارم و پنجم ایران بود و گل ششم را هم با تکنیک خاصی به ثمر رساند. در پایان مسابقه مطابق انتظار مسئولان برگزاری مسابقه حسن زاده را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کردند و او حالا با روحیه بهتری آماده دیدار نیمه نهایی و فینال خواهد شد.
وحید شمسایی پس  از پیروزی 6 بر یک تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌‌گویم. ما به نخستین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، دست پیدا کردیم.
او با انتقاد از کف‌پوش سالن بانکوک آرنا عنوان کرد: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز پس از پیگیری زیاد، موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم؛ توپ و کفش بازیکن روی این زمین‌ گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.
سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: ما در نیمه اول با توحه به شرایط، هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم کار را تمام کنند و خوشحالم که به بهترین نحو ممکن مأموریتشان را انجام دادند.
شمسایی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند، اظهار کرد: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست؛ چیزی که من را تحت تأثیر قرار داد، رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.
او تأکید کرد: من به‌عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

ایران-ازبکستان در نیمه‌نهایی
در دیگر بازی‌های دیروز نیز افغانستان در حالی که می‌توانست به شگفتی‌سازی خود در این مسابقات ادامه دهد در وقت‌های اضافه با نتیجه 2بریک نتیجه را به تاجیکستان واگذار کرد تا این تاجیکستان باشد که به جمع چهار تیم صعود می‌کند و افغانستان برای کسب سهمیه پنجم آسیا برای حضور در جام‌جهانی چشم به بازی‌های پلی‌آف داشته باشد. تایلند و ازبکستان نیز با غلبه بر عراق و ویتنام راهی مرحله نیمه نهایی شدند. در مرحله نیمه نهایی ایران با ازبکستان بازی خواهد کرد و تایلند و تاجیکستان نیز به مصاف هم می‌روند.
گفتنی است رئیس فدراسیون فوتبال ایران که نایب رئیس ای‌اف‌سی است و ریاست کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم برعهده دارد، دیدار شاگردان وحید شمسایی مقابل قرقیزستان را از نزدیک تماشا کرد.

خبرنگار: حمید رضا خداشناس

برچسب ها :
ارسال دیدگاه