لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ غزه

لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ غزه


برگزارکنندگان مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا پس از تحریم نویسندگان برگزیده در حمایت از غزه، مجبور به لغو آن شدند. پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز قلم آمریکا، در اعتراض به جنگ علیه غزه، از شرکت در مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) انصراف دادند، این انجمن مراسم سالانه اهدای جوایزش را لغو کرد. انجمن قلم آمریکا که بخش عمده‌ای از تلاش خود را به دفاع از آزادی بیان معطوف کرده، روز دوشنبه اعلام کرد مراسم هفته آینده را لغو می‌کند. این در حالی است که ۹ نفر از ۱۰نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل حمایت نکردن این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند. 
همزمان روز گذشته روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا اعلام کرد: شرکت گوگل ۵۰نفر از کارمندان خود را به علت حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اخراج کرده است. معترضان، پروژه نیم باس را عاملی برای توسعه ابزار‌های نظامی توسط رژیم صهیونیستی و پشتیبانی آن می‌دانند.  براساس این قرارداد 1.2میلیارد دلاری که در ۲۰۲۱میلادی بسته شده، گوگل و آمازون سرویس‌های ابررایانشی را برای رژیم صهیونیستی 
فراهم می‌کنند.
 کارمندان گوگل که عضو کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید» هستند، در بیانیه‌ای که در پلتفرم مدیوم منتشر شده، اعلام کرده بودند چنین اقدامی انتقام‌جویانه است و کارمندان گوگل حق اعتراض مسالمت‌آمیز درباره شرایط و وضعیت بین‌المللی را دارند. اعتراضات کارمندان گوگل پدیده‌ای جدید نیست. در سال ۲۰۱۸ میلادی کارمندان این شرکت موفق شدند گوگل را وادار کنند قراردادی با ارتش آمریکا به نام پروژه میون را لغو کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه