فرصتی برابر برای همه کتاب‌دوستان

کتابخانه سیار بیش از 5هزار و 320 نسخه کتاب به اعضای خود در درِ منزل امانت داد

فرصتی برابر برای همه کتاب‌دوستان

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از کتابخانه‌های زیرمجموعه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی علاوه‌ بر ارائه خدمت به بیش از 850 عضو فعال خود در شهر مشهد، به سایر مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی دیگر شهرهای کشور نیز خدمات‌رسانی می‌کند. 


رضا رشیدپور، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد در این خصوص در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اظهار کرد: کتابخانه سیار این آستان مقدس در سال 1402، بیش از 5هزار و 320 نسخه کتاب به اعضای خود در درِ منزل امانت داد.
وی ادامه داد: همچنین این کتابخانه در مجموع 103 هزار و 932 نسخه کتاب را در سال گذشته به صورت اهدا و امانت بلندمدت به 97 مرکز فرهنگی و آموزشی درخواست‌کننده کتاب در سراسر کشور تقدیم کرد. 
رشیدپور گفت: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در تیر ماه 1377 با هدف ارائه خدمت به مراجعان، تحویل منابع اطلاعاتی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی به کتاب برای همه اقشار جامعه راه‌اندازی شده است. 
وی افزود: مطابق با این هدف کتابخانه سیار به تمامی معلولان، جانبازان، روشندلان، سالمندان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرصت حضور در کتابخانه را ندارند، در محدوده شهر مشهد خدمات‌رسانی می‌کند.
رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد بیان کرد: این کتابخانه همچنین اقدام به اهدا و امانت بلندمدت منابع مازاد این سازمان مطابق با آیین‌نامه اهدا و مبادله به مراکز متقاضی علمی، فرهنگی و آموزشی می‌کند.
وی ادامه داد: کتابخانه سیار در راستای ارائه خدمات مطلوب، مؤثر و سریع، به تمامی کتاب‌های موجود در مخازن کتاب کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، مخزن در گردش واقع در باغ ملک‌آباد مشهد و همچنین منابع موجود در تمام کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی دسترسی دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه