فرهنگ خدمت به زائران بارگاه منور رضوی در حال نهادینه شدن است

فرهنگ خدمت به زائران بارگاه منور رضوی در حال نهادینه شدن است

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است و اکنون در برخی مسائل که سال‌های گذشته چالش داشتیم، دیگر دغدغه نداریم و با تجربه بدست آمده به خوبی موضوعات مدیریت می‌شود.


یعقوبعلی نظری شامگاه پنجشنبه ۳۰ فروردین در مراسم شکرانه خدمت «قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران» که در سالن همایش‌های ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در همه عرصه‌ها، حوزه‌ها و مباحثی که در استان در حال اجرا و مدیریت است، انسجام خوبی در سطح همه افرادی که به نحوی نقش دارند و مؤثرند، وجود دارد. از این رو این حرکت استان، افقی روشن را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادی و انتخاب شعار سال مرتبط با حوزه اقتصادی افزود: همه موضوعات استان به خوبی در حال مدیریت است و نیازمندی‌های زائران در قالب بسته خدمت به آن‌ها ارائه می‌شود و سال به سال و مناسبت به مناسبت به لحاظ کمی و کیفی افزایش و بهبود می‌یابد.
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در دوره ۴۰ روزه خدمت‌رسانی از ۱۵اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین امسال میزبان ۱۲ میلیون و ۵۸۲هزار و ۳۷۶ زائر بودیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در این مراسم اظهار کرد: در حوزه اقامت با ۸ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۲۷ نفر شب زائر بیشترین اقامت کشور را داشتیم و طی این مدت متوسط بهره‌برداری از مراکز اقامت رسمی، موقت و اضطراری ۳۶ درصد بوده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه و اهتمام رئیس جمهور، مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به عنوان مصوبات دائمی تلقی و ابلاغ شد.
در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران نوروزی، شهردار مشهد اظهار کرد: کمیته استقبال از بهار در شهرداری مشهد از دی ماه گذشته آغاز به کار کرد و ٢٣٠ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری خدمات تعریف کردیم که یکی از این حوزه‌ها حمل و نقل، پارکینگ و ترافیک است.
محمدرضا قلندر شریف گفت: در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی حدود ٣ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت فراهم شد و تا آخر بهار و برای فصل تابستان پارکینگ طبقاتی هزار و 500 واحدی میدان شهدا در خیابان توحید به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه