آمریکا و اسرائیل پذیرفته‌اند پاسخ ایران حتمی است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان:

آمریکا و اسرائیل پذیرفته‌اند پاسخ ایران حتمی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: آمریکا، اسرائیل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران در پیش است و این حق این کشور است.


سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت مراسم بزرگداشت حزب‌الله برای شهادت سردار زاهدی و همرزمان این شهید در نتیجه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی، به حمایت‌های ایران از مقاومت پرداخته و اعلام کرد حضور سپاه پاسداران در سوریه و لبنان به سال1982 و پس از تجاوز اسرائیل به لبنان برمی‌گردد. سید حسن نصرالله ادامه داد: اشغالگران، کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و مستشاران نظامی ایرانی به شهادت رسیدند. این در حالی بود که حضور آنان در این محل امری طبیعی و در قالب عرف‌ها بود. این حمله اسرائیل به دلیل شکستِ جنگ در سوریه انجام می‌شود که اسرائیل نیز در آن نقش داشت. وی افزود: حمله اسرائیل به مستشاران ایرانی دو مورد جدید را دربرمی‌گیرد. نخستین مورد، حمله به خاک ایران است که به معنی تعرض به ایران به شمار می‌آید. مورد دوم نیز سطح ترور است؛ زیرا شهید زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.
دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دشمن در برآوردهای خود در حمله به کنسولگری ایران اشتباه کرده است و این موضوع در موضع ایران و واکنش موردانتظار از سوی این کشور نمود یافته است. آمریکا، اسرائیل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران در پیش است و این حق این کشور است. دشمن جنگی علنی را اعلام کرده و قصد حمله به نیروهای ایرانی را دارد و در این حال، مستشاران ایرانی را که خدمات بزرگی را در سطح مقاومت در منطقه ارائه دادند، هدف قرار می‌دهد.
نصرالله گفت: اسرائیل در بزرگ‌ترین جنگ خود در منطقه ما به سر می‌برد. آن‌ها می‌گویند پس از ۶ماه جنگ، بیش از نیمی از اسیران را باز نگردانده‌ایم، وارد رفح نشده‌ایم، همچنان آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه به صدا درمی‌آیند و کشته‌شدن افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌شود. وی افزود: سخن خود صهیونیست‌ها از شکست این رژیم حکایت دارد. در آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی روزنامه معاریو درباره نظر شهرک‌نشینان درخصوص نتایج جنگ روشن شد ۶۲درصد از آنان ناراضی و ۲۹درصد از آن‌ها راضی هستند و ۹ درصد از آنان نیز نمی‌دانند راضی هستند یا نه.نصرالله اظهار کرد: نتانیاهو از واقعیت به دور است. او یکشنبه در حالی که تمام جهان به او می‌گوید شکست خورده، گفت اسرائیل پیروز شده است! گالانت در اطراف غزه حضور داشت و از نابودی حماس سخن می‌گفت، اما چند ساعت بعد، آن‌ها در خان‌یونس با شکست مواجه و نیروهایشان خوار و ذلیل از این منطقه خارج شدند.وی گفت: تماس اخیر میان بایدن و نتانیاهو، آنچه ما در خصوص توانایی آمریکا در اعمال فشار به اسرائیل می‌گفتیم را روشن کرد، زیرا دولت آمریکا به شکست خود پی برد. از جمله اعتراضاتی که در داخل رژیم (سرزمین‌های اشغالی) به نتانیاهو انجام می‌شود این است که آن‌ها بدون آمریکا مهماتی در اختیار نخواهند داشت و نمی‌توانند نه علیه غزه و نه لبنان وارد جنگ شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه