برنامه‌ریزی برای توزیع یک میلیون و ٨۰۰ هزار قوطی شیرخشک

برنامه‌ریزی برای توزیع یک میلیون و ٨۰۰ هزار قوطی شیرخشک

رئیس اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تدابیر صورت گرفته در موضوع توزیع و عرضه شیرخشک در ایام نوروز ١۴۰٣، هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص مشاهده نشد.


جواد دانایی اظهار کرد: در دو ماهه پایانی سال گذشته طرح تشدید نظارت بر عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها اجرا شد و در بازدیدهایی که با حضور نماینده تعزیرات صورت گرفت، ١٣داروخانه‌ متخلف در این حوزه شناسایی و مؤسسان داروخانه‌ها به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال هم نظارت مستمر بر نحوه توزیع و عرضه شیرخشک توسط بازرسان معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفت.
دانایی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ١۴۰٢ تعداد یک میلیون و ٧۰۰ هزار قوطی شیرخشک میان داروخانه‌های فعال در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع شد و این عدد در نیمه دوم سال گذشته، به ٢ میلیون و ٣۰۰ هزار قوطی رسید و در مجموع ۴ میلیون قوطی شیرخشک در کل سال گذشته برای عرضه به مردم در اختیار این داروخانه‌ها قرار گرفت.
رئیس اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۶درصدی میزان شیرخشک توزیعی در نیمه نخست سال ١۴۰٣ به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: برای ۶ ماهه نخست امسال اگر افزایش موالید باشد به همان نسبت به میزان شیرخشک توزیعی به داروخانه‌ها اضافه می‌شود، اما افزایش ١۰۰ هزار قوطی شیرخشک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پیش‌بینی شده و بر پایه برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته توزیع یک میلیون و ٨۰۰ هزار قوطی شیرخشک را در داروخانه‌ها خواهیم داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه