کاهش 5 درصدی کم‌فروشی در خراسان شمالی

کاهش 5 درصدی کم‌فروشی در خراسان شمالی

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: تخلف کم‌فروشی در اصناف و واحدهای تولیدی استان که از آغاز طرح پیش‌بسته‌بندی در یک سال و نیم گذشته مورد نمونه‌گیری و بررسی قرار گرفته، نسبت به مدت مشابه 5 درصد کاهش یافت.


محمد خوران در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نتایج طرح پایش کمی پیش‌بسته‌بندی در استان نشان می‌دهد میزان کم‌فروشی در واحدهای تولیدی و توزیعی استان و نمونه‌های برداشت شده و مورد رصد قرار گرفته 14/5 درصد گزارش شده که این رقم پیش از آن 19/1درصد ثبت شده بود.
وی خاطرنشان کرد: تخلف کم‌فروشی در این استان نسبت به میانگین کشوری همواره پایین‌تر بوده به طوری که در کشور میزان کم‌فروشی امسال 18/3 درصد و در سال گذشته 32/8درصد گزارش شده است. بازرسی‌های مستمر و دوره‌ای از واحدهای مختلف سبب شده تخلف کم‌فروشی در استان کاهش یابد.
خوران گفت: ۳۴۷ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحد تولیدی و کالاهای موجود در بازار استان در قالب اجرای طرح پایش کمی پیش‌بسته‌بندی انجام شده است.
مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه در این طرح از کم‌فروشی اقلام مختلف روزانه به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال جلوگیری شده است، افزود: این بازرسی‌ها از ۳۸ واحد تولیدی و توزیعی استان صورت گرفت که در این بازدیدها ۶ فقره پرونده به مراجع قضایی، کمیسیون ماده ۴۲ و تعزیرات معرفی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه