نیاز خراسان رضوی به هزارو۲۰۰ معلم تربیت‌بدنی تازه نفس

نیاز خراسان رضوی به هزارو۲۰۰ معلم تربیت‌بدنی تازه نفس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما برای پوشش تمام پایه‌های تحصیلی در استان، نیازمند به‌کارگیری هزار و ۲۰۰ معلم تربیت‌بدنی دیگر هستیم.
صفدر سلطانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون ۲هزار و ۶۵۰ معلم تربیت‌بدنی در استان خدمت می‌کنند که ۴۸۰نفر آنان در اماکن، فضاها و کادر اداری و بقیه در کلاس درس تربیت‌بدنی حضور دارند.
وی گفت: با برگزاری آزمون اخیر، ۲۳۰ همکار جدید به عنوان معلم تربیت‌بدنی به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده و بخشی از نیاز این حوزه را پاسخ می‌دهند. اما اگر قرار باشد همه دانش‌آموزان استان در تمامی پایه‌ها زیرپوشش معلم تربیت‌بدنی قرار گیرند به استخدام هزار و ۲۰۰ نیروی دیگر در این خصوص نیاز داریم.
معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون کمبود ۵۰درصدی نیرو در استان را با به‌کارگیری همکاران شاغل و بازنشسته به صورت حق‌التدریس جبران کرده‌ایم.
سلطانی با اشاره به اهمیت درس تربیت‌بدنی و تأثیر آن در فراگیری بهتر درس و البته سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان، گفت: با کمک و مشارکت خیران درحال‌حاضر سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش‌آموزی در استان به 18/0مترمربع و سرانه فضای باز به 19/0 مترمربع رسیده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه