۲۵درصد از چاه‌های غیرمجاز اطراف تالاب‌ها بسته می‌شوند

۲۵درصد از چاه‌های غیرمجاز اطراف تالاب‌ها بسته می‌شوند

فارس

  استاندار فارس با اعتقاد به اینکه به همه فرمانداران تکلیف شده تا با نظارت آب منطقه‌ای باید سالی ۱۵ درصد از چاه‌های غیرمجاز پلمب و بسته شوند، گفت: فرمانداران مکلف شدند تا پایان سال، ۲۵درصد چاه‌های غیرمجاز اطراف تالاب‌ها را پلمب کنند و برداشت آب نداشته باشند.
محمدهادی ایمانیه گفت: بدون شک مطالعات درخصوص ارائه نقشه راه احیای تالاب‌ها به عنوان پیش‌فرض‌هایی برای تصمیم‌گیری است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. قطعاً بدون مطالعه، پژوهش و تحقیق، هر تصمیمی که گرفته شود تصمیمی تشریفاتی است که قابلیت اجرایی ندارد؛ اما نباید به کارهای مطالعاتی اکتفا شود بلکه باید کار عملیاتی انجام شود.
وی با اعتقاد به اینکه باید برنامه‌ زمان‌بندی شده برای احیای تالاب‌های استان فارس تدوین شود، گفت: پس از نابودی تالاب‌ها دیگر نمی‌توان اقدام‌ سازنده‌ای برای احیای آن‌ها انجام داد. بنابراین ضروری است هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای احیای تالاب‌ها صورت گیرد.
این مقام مسئول گفت: به همه فرمانداران تکلیف شده که با نظارت آب منطقه‌ای باید سالی ۱۵ درصد از چاه‌های غیرمجاز پلمب شوند. پلمب چاه‌های غیرمجاز در اطراف تالاب‌ها نیز باید ۲۵ درصد باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه