سالانه یک هزار میلیارد ریال در روستاهای آذربایجان‌ غربی هزینه می‌شود

سالانه یک هزار میلیارد ریال در روستاهای آذربایجان‌ غربی هزینه می‌شود

آذربایجان‌غربی

  مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار طی ۱۰ سال گذشته به دهیاری‌های استان گفت: طبق این آمار، متوسط اعتبار روستاها در سال به یک‌ هزار میلیارد ریال می‌رسد.


هادی پاشایی افزود: از این میزان (اعتبار ۱۰ سال اخیر)، یک‌ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار فقط در سال گذشته به دهیاری‌های استان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: علاوه برآن، ۹۰۰ دستگاه ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی نیز طی این مدت در اختیار دهیاری‌های سطح استان قرار گرفته که اقدام قابل توجهی در این بخش است.
پاشایی گفت: همواره به این نهادها کمک کرده و اعتباراتی را از محل مالیات و همچنین پرداخت مستقیم توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به این نهادها اختصاص داده است.
وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۹۴۲ آبادی در استان ادامه داد: از این تعداد، ۲ هزار و ۱۷۳ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و یک هزار و ۹۷۵ روستا دارای دهیاری است.
پاشایی تأکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که ۹۱درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان، دارای دهیاری هستند که می‌تواند در مدیریت مناسب امور مربوط به روستاها بسیار مؤثر باشد.
وی با اشاره به اینکه میانگین سهم جمعیتی روستایی در کشور ۲۵ درصد است، افزود: این رقم در آذربایجان غربی ۳۳ درصد بوده و یکی از بیشترین ارقام در کل کشور است که با توجه به این رقم، توجه به توسعه روستاها در استان ما بسیار با اهمیت‌تر به نظر می‌رسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه