معدوم‌سازی ۱۱۱ تن فراورده خام دامی فقط در 90 روز

معدوم‌سازی ۱۱۱ تن فراورده خام دامی فقط در 90 روز


مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بازدیدهای سه ماهه امسال منجر به کشف و ضبط بیش از ۱۴۷ تن فراورده خام و معدوم شدن ۱۱۱ تن آن در استان شد. به گزارش ایرنا، حمید رمضانی اظهار کرد: میزان فراورده‌های غیربهداشتی ضبطی در کشتارگاه‌های دام ۱۵تن و در کشتارگاه‌های طیور ۹۱تن بوده است.  وی درباره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان گفت: بهار امسال ۱۳هزار و ۶۵۹نوبت بازدید از مراکز تولید، فراوری، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی استان انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهار امسال ۲۴هزار و ۱۷۸ رأس دام سبک و ۲هزار و ۱۸۸ رأس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار و در این مدت ۹۰۲ تن گوشت قرمز استحصال شد.
وی افزود: همچنین بهار امسال با کشتار بیش از 4میلیون و ۱۵۷هزار  قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان، 7هزار و ۵۸۴تن گوشت مرغ استحصال شد.
رمضانی درباره رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت و سلامت در دامپزشکی استان گفت: بهار امسال ۴۷ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد. مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال ۳۸۴ تخلف بهداشتی در بازرسی‌ها کشف شد. همچنین ۸۵۳ مورد نمونه‌برداری انجام و به آزمایشگاه اداره کل ارسال شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه