توسعه مکانیزاسیون برای افزایش بهره‌وری آب ضروری است

توسعه مکانیزاسیون برای افزایش بهره‌وری آب ضروری است

گیلان

  استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مراکز تحقیقاتی حوزه کشاورزی در گیلان فعالانه‌تر عمل کنند تا زنجیره ارزش این محصولات شکل گیرد، گفت: توسعه مکانیزاسیون برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی ضروری است.


اسدالله عباسی در جلسه بررسی مشکلات استان در حوزه‌های کشاورزی، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های دارای ظرفیت در تولید محصولات کشاورزی است؛ ولی با این وجود با مشکلات عدیده‌ای در این حوزه مواجه هستیم که به این منظور باید تمامی مصوبات این جلسه در استان به مرحله اجرا درآید.
وی حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیران در استان را فرصتی مناسب در خصوص حل مشکلات بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: کشاورزان گیلانی دچار تنگناهایی در عرصه‌های مختلف‌اند و این حضور و جلسات، می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.
نماینده عالی دولت در گیلان تنها راه نجات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و تالاب انزلی را اصلاح ساختارهای فاضلاب ذکر و خاطرنشان کرد: سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای در این خصوص که جزو مصوبات سفر استانی دولت به گیلان نیز است، با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری برگزار شد.
عباسی میزان گفت: از یک میلیون مترمکعب نیاز آبی استان، هم اکنون ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در سد سفید رود موجود است که این ‌امر نشان دهنده کمبود ۳۰۰  هزار مترمکعبی آب زراعی است.
وی گفت: سد سفید رود به تنهایی جوابگوی تأمین نیاز آبی اراضی کشاورزی گیلان نیست و وزارت نیرو باید در این موارد تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه