4درصد فضای آموزشی دراختیار اتباع خارجی است

4درصد فضای آموزشی دراختیار اتباع خارجی است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور به صورت میانگین 22/5 مترمربع است که همچنان با استانداردها فاصله دارد.
به گزارش قدس‌آنلاین، مجید عبداللهی در گردهمایی معاونان فنی و اجرایی اداره‌های کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد افزود: استاندارد فضای آموزشی در کشور 4/8مترمربع تعیین شده است، اگرچه سرانه فضای آموزشی با همکاری خیران مدرسه‌ساز افزایش یافته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
عبداللهی با اشاره به نیاز موجود برای ساخت مدرسه در کشور ادامه داد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی چهار استان کشور از سرانه متوسط کمتر است.
این مسئول با اشاره به اینکه 5/3درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: 4درصد از فضاهای آموزشی کشور به اتباع خارجی به‌خصوص افغان‌ها اختصاص یافته است.
 ابوالقاسم بابایی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این جلسه سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی را 3/4مترمربع، در مشهد 5/3مترمربع و این رقم در حاشیه شهر مشهد را کمتر از ۲ مترمربع اعلام کرد و افزود: نیمی از پروژه‌های تکمیلی استان در سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیران ساخته شده است.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان حاشیه‌نشینی است و هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۴۱هزار دانش‌آموز داریم که امید است با مشارکت خیران امسال بتوانیم هشت مجتمع آموزشی با ۵۰ کلاس درس در این مناطق احداث کنیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه