خراسان رضوی ۹۰ موکب برای زائران اربعین در عراق برپا می‌کند

خراسان رضوی ۹۰ موکب برای زائران اربعین در عراق برپا می‌کند

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: تاکنون برپایی ۹۰ موکب توسط این استان در کشور عراق برای پذیرایی زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین قطعی شده است. اکبر پارسا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از دو سال محرومیت از اربعین به خاطر شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، امسال پیش‌بینی‌ می‌شود حضور مردم گسترده باشد و مراسم متفاوتی نسبت به سال گذشته برگزار شود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین 5/3 تا 5میلیون زائر اربعین امسال از کشور ایران به صورت پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کنند که بین 7 تا 8درصد آن‌ها از خراسان رضوی هستند.
مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به نام‌نویسی در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) است فقط افراد مشمول اعلامی و ثبت‌نامی در این سفر امکان حضور دارند.
پارسا با بیان اینکه امکان افزایش تعداد موکب‌ها با توجه به نام‌نویسی زائران متقاضی وجود دارد، افزود: تا این لحظه استقرار ۳۴موکب در کربلای معلی، ۱۵موکب در کاظمین، ۲۰موکب در مسیر نجف به کربلا، ۱۲موکب در نجف، ۶موکب در سامرا و سه موکب در مرزها برای ارائه خدمات اسکان و تغذیه پیش‌بینی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه