سایه همزمان سه بحران بر کاخ سفید

سایه همزمان سه بحران بر کاخ سفید

به گزارش ایرنا، آمریکا همواره با بحران‌های مختلفی مواجه بوده‌است، اما پس از ورود «جو بایدن» رئیس‌جمهوری دموکرات به کاخ سفید موجی از بحران‌های تازه گریبان این دولت را گرفته‌است. تشدید تیراندازی های جمعی، افزایش تورم و کووید 91 بحران‌هایی هستند که بسیاری آن‌ها را نتیجه مدیریت ناکارآمد تیم بایدن می دانند.
تیراندازی‌های جمعی پی در پی مانند حمله نژادپرستانه به یک خواربارفروشی در شهر بوفالو نیویورک و تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر اوالد در تگزاس، آخرین بحران‌هایی است که بایدن با آن‌ها دست به گریبان است.
تورم در آستانه دورقمی شدن در ماه‌های اخیر به دلیل بحران اوکراین و تأثیر آن بر اقتصاد و زنجیره تأمین، ایالات‌متحده یکی از دشوارترین شرایط معیشتی را تجربه می‌کند.در حال حاضر تورم در ایالات‌متحده به بالاترین سطح خود در چهار دهه اخیر رسیده و خانواده‌های آمریکایی را برای تأمین نیازهای اولیه خود مانند خواربار، بنزین و اجاره مسکن با مشکل مواجه کرده‌است. 
بیماری کرونا نیز که اکنون جان بیش از یک میلیون آمریکایی را گرفته است، هشدارهای مربوط به یک توفان اقتصادی را افزایش داده و  نارضایتی عمومی از جمله در میان حامیان بایدن را عمیق‌تر کرده‌است. تلفات کرونا در این کشور نشان دهنده حدود یک مرگ به ازای هر ۳۲۷ آمریکایی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه