دشمن بی‌وقفه برای شکست وحدت شیعه و سنی تلاش می‌کند

دشمن بی‌وقفه برای شکست وحدت شیعه و سنی تلاش می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان بی‌وقفه برای شکست وحدت شیعه و سنی تلاش می‌کنند.
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی اظهار کرد: موضوع غدیر مربوط به یک بازه زمانی خاص نیست بلکه باید متناوب به آن پرداخته شود به‌خصوص در خراسان جنوبی که همواره شیعه و سنی با هم همراه و همسو بوده‌اند اما دشمن این را برنمی‌تابد و به دنبال ایجاد تفرقه بین آن‌هاست.
وی افزود: باید به این مسئله پرداخته شود که غدیر؛ عامل وحدت است نه عامل تفرقه، البته باید مسائل اخلاقی و مسائل اعتقادی از یکدیگر جدا شوند و بداخلاقی‌ها را نباید به عنوان طرح یک مسئله گذاشت. باید یک قدم مؤثر برداشت و مسائلی که مطرح می‌شود باید توجه داشت در طرح مسئله نه شیعه باشیم نه سنی، مذهب یعنی راه شناخت دین، پس شیعه و سنی مطرح نیست بلکه اسلام‌شناسی مطرح است. باید دلیل محکم و منطقی آورد و در جهت اصلاح اخلاق خود گام برداریم و هر مسئله‌ای که همراه با دلیل و منابع اسلام است را بپذیریم.
عبادی افزود: آن‌هایی که ادعای دیانت می‌کنند باید بیش از آن‌هایی که جنبه علمی دارند اخلاق را رعایت کنند و تحمل داشته باشند، این موضوع نیز در تاریخ همواره بوده و انجام شده است. نباید ابزار دست بیگانه شویم و تحمل حرف همدیگر را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: استعمار همواره کارش تفرقه است اما این بدین معنی نیست که اسلام‌شناسی و تحقیقات دینی را کنار بگذاریم که تفرقه نیندازیم، باید پیش از هر چیز اخلاقمان را درست کنیم و تابع دلیل باشیم و علمای آگاه دو مذهب با هماهنگی و حسن‌جوار دست بیگانه را کوتاه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه