حذف آورده مددجویان‌بهزیستی در نهضت ملی مسکن

حذف آورده مددجویان‌بهزیستی در نهضت ملی مسکن

رئیس سازمان بهزیستی کشور از حذف سهم آورده‌ مددجویان در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بهره‌ تسهیلات بانکی موضوع این بخش، برای مددجویان بهزیستی از ۱۸درصد به ۵درصد تبدیل می‌شود که اقدام بسیار خوبی برای خانه‌دار شدن مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن است.
به گزارش ایسنا، علی‌محمد قادری در نشست نمایندگان تشکل‌های افراد دارای معلولیت در مشهد، ارکان توانمندسازی خانواده‌ها را مسکن، معیشت و اشتغال برشمرد و گفت: در این میان، اشتغال مهم‌ترین حلقه‌ این زنجیره است و پایه‌ استقلال و توانمندی خانواده را تشکیل می‌دهد.
وی از ایجاد تعداد بالای معلولیت توسط تصادفات و سوانح رانندگی یاد کرد و گفت: متأسفانه از اعتبارات حاصل از درآمد بیمه‌های شخص ثالث، هیچ سهمی به بهزیستی که بیشترین بار این معلولیت‌ها را به دوش می‌کشد داده نمی‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مأموریت‌های مهم اورژانس اجتماعی در زمینه‌ پیشگیری از بحران‌های فردی و خانوادگی، گفت: کارشناسان این بخش که مأموریت مهمی را برعهده دارند از امنیت شغلی و حقوقی برخوردار نیستند که در حال چاره‌جویی مشکل هستیم.
وی درخصوص اعتبارات و سرانه ساماندهی معتادان متجاهر گفت: اعتبارات و تعرفه‌ این موارد در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر است و ما نیز مشکلات را منتقل کرده‌ایم که هم سرانه کافی نیست و هم دیرهنگام تخصیص می‌یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه