امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌ تدریس می‌شود

با انعقاد تفاهم‌نامه ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌ تدریس می‌شود

طی تفاهم ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار است در برنامه‌ای پنج ساله موضوع تدریس امر به معروف در حوزه و تربیت مربی و استاد در این زمینه پیگیری شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که این روز‌ها به عنوان حلقه مفقوده در جامعه از آن نامبرده می‌شود.
حجت‌الاسلام سید علی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره نبود دروس مرتبط با امر به معروف در حوزه‌های علمیه گفت: قطعاً در موضوع امر به معروف در حوزه‌های علمیه خلأ اساسی وجود دارد، اما در این راستا یکی از مشکلات موجود کمبود مربی و استاد متخصص در زمینه امر به معروف است که نیاز است کار جدی انجام شود.

انعقاد تفاهم‌نامه ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
سخنگوی ستاد امر به معروف از مذاکره با حوزه در این زمینه خبر داد و گفت: برای حل این مشکل جلساتی را با مرکز مدیریت حوزه علمیه و شخص آیت‌الله اعرافی داشتیم که با انجام کار کارشناسی برنامه‌ریزی پنج ساله‌ای برای تربیت استاد و طراحی دروس امر به معروف انجام شد.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه قرار است در موضوعات آموزش، پژوهش، فعالیت‌های رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت طلاب در امر به معروف همکاری‌هایی را داشته باشیم. همچنین موضوع تربیت مبلغ و آموزش به طلاب در زمینه امر به معروف از دیگر بند‌های این تفاهم‌نامه است.

تشکیل کارگروه امر به معروف در حوزه‌های علمیه
خان‌محمدی از تشکیل کارگروه امر به معروف در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: از دیگر محور‌های این تفاهم‌نامه تشکیل کارگروه امر به معروف در حوزه‌های علمیه است. قرار است این کارگروه موضوع دروس امر به معروف، تربیت مبلغ و استاد را در حوزه‌های علمیه پیگیری کند.
سخنگوی ستاد امر به معروف ادامه داد: این کارگروه ذیل معاونت تهذیب حوزه از نظر محتوا، برنامه‌های اجتماعی و اعزام مبلغ و تربیت نیروی متخصص را پیگیری خواهد کرد.
گفتنی است پیش از این عده‌ای از دغدغه‌مندان با راه‌اندازی پویشی در سامانه فارس من، مطالبه خودشان را مبنی بر «مطالبه‌ برای تدریس امر به معروف در حوزه‌های علمیه» مطرح کرده بودند که تا به حال با حمایت افزون بر 3هزار مخاطب در مرحله پیگیری از مسئول مربوط است. در بخشی از این مطالبه آمده است: متأسفانه در دروس حوزه علمیه، خلأ یک کتاب و واحد آموزشی مستقل که این دو فریضه را به‌طور کامل آموزش دهد وجود دارد، درسی که تک‌تک شرایط وجوب و مراحل را به‌طور کامل بیان کرده و شیوه‌های انجام آن‌ها و پاسخ به شبهات و... را به زبان ساده بیان کند. همان‌طور که مستحضر هستید، انجام غلط این دو فریضه، چنان آسیبی به جامعه خواهد زد که ترک آن، در مقابل انجام نادرست آن ترجیح داده می‌شود!
ما از آیت‌الله اعرافی دامت برکاته، مدیر محترم حوزه‌های علمیه درخواست داریم در این امر مهم پیشقدم شده و یک کتاب و واحد درسی مستقل را به آموزش این فریضه مهم و اساسی اختصاص دهند، آن هم در ترم اول حوزه، تا طلاب پس از ورود به حوزه، هر چه سریع‌تر این دو واجب شرعی خود را آموزش ببینند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه