«قوهای‌برنابئو» یا «لک‌لک‌های‌آنفیلد»

امشب ساعت 23:30، رئال - لیورپول در فینال چمپیونزلیگ

«قوهای‌برنابئو» یا «لک‌لک‌های‌آنفیلد»

امشب در پاریس، رئال مادرید و لیورپول برگزارکننده فینال لیگ قهرمانان خواهند بود.

این بازی می تواند برای کارلو آنچلوتی یک شب تاریخی و رکوردشکن باشد، اما شاگرد اول مدرسه فوتبال آلمان اجازه خواهد داد؟ آنچلوتی پس از قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و لالیگا حالا به دنبال قهرمانی چمپیونزلیگ است.
اتفاقی که به وی اجازه خواهد داد بالاتر از باب پیزلی و زین‌الدین زیدان، با چهار قهرمانی چمپیونزلیگ، پرافتخارترین مربی این تورنمنت شود. در واقع سن دنی پاریس فردا می‌تواند شاهد یک رویداد تاریخی باشد.
تنها چند هفته پس از رکوردشکنی تاریخی آنچلوتی به عنوان تنها مربی‌ای که توانسته در پنج لیگ معتبر و بزرگ اروپایی تیم‌هایش را قهرمان کند، او در آستانه یک رکورد تاریخی دیگر قرار دارد. مانع بزرگ پیش روی کارلتو یک مربی آلمانی است؛ یورگن کلوپ. از سال 2019 تمامی تیم‌هایی که فاتح لیگ قهرمانان شده‌اند، یک مربی آلمانی را روی نیمکت خود داشته اند. 
در فینال سال 2019 لیورپول با هدایت کلوپ توانست 2-0 تاتنهام را شکست دهد. سال 2020 بایرن با هانسی فلیک توانست پی اس جی را 1-0 مغلوب کند و سال گذشته نیز چلسی با توماس توخل توانست از سد منچسترسیتی عبور کند. پیش از این، زین‌الدین زیدان به عنوان یک مربی فرانسوی توانسته بود سه دوره متوالی رئال را قهرمان کند.

مدرسه ژرمن‌ها
فوتبال اروپا در سه سال گذشته تحت سیطره مدرسه فوتبال آلمان بوده و در این تردیدی نیست. فلیک با بایرن و توخل با چلسی  و کلوپ احتمالاً با در اختیار داشتن بهترین لیورپول، با سود جستن از ایده های جدید و خلاقانه خود، توانستند بر بام فوتبال اروپا قرار بگیرند. وجه مشترک تیم های این سه مربی آلمانی، جدیت، ارائه بازی پرفشار با توان بدنی بالا و پرس شدید حریف در تمام نقاط زمین(خصوصیت بارز فوتبال آلمان در تاریخ)، بوده است. مربیان آلمانی خود را در سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا ثابت کرده اند، درست در سال هایی که تیم ملی آلمان از روزهای اوجش به دور مانده و دریایی از تردید و ابهام است.  

مکتب ایتالیایی
در مقابل این دیوار سخت و رسوخ ناپذیر آلمانی، به کارلو آنچلوتی می‌رسیم. مربی ایتالیایی قدیمی فوتبال که روی تاکتیک‌های سنتی و نیز تجربه خود برای موفقیت حساب باز کرده است. کارلتو به عنوان مربی اولین بار سال 2003 با میلان قهرمان چمپیونزلیگ شد. 
همان سال یورگن کلوپ در دسته دوم فوتبال آلمان مربی ماینز بود و با این تیم موفق به صعود به بوندسلیگا نشد. هانسی فلیک در دسته سوم هدایت هوفن هایم را برعهده داشت و توخل نیز مربی تیم زیر 19 ساله‌های اشتوتگارت بود.
آنچلوتی همچنین امشب در سن دنی می تواند رکورد برتر و تاریخی مربیان ایتالیایی را بهتر کند. مربیان ایتالیایی در مجموع 11 قهرمانی چمپیونزلیگ را کسب کرده اند و از این حیث بالاتر از مربیان اسپانیایی و آلمانی، با 10 عنوان قهرمانی قرار دارند. نِرِئو روکو و آریگو ساکی با اینتر و میلان دو بار این عنوان را کسب کردند. جیووانی تراپاتونی یک بار یوونتوس را قهرمان اروپا کرد. فابیو کاپلو، مارچلو لیپی و روبرتو دی متئو نیز با میلان، یووه و چلسی بر بام فوتبال اروپا ایستادند. امروز چشم امید ایتالیا به کارلتو است، پیرمردی کهنه کار برابر کلوپ، شماره یک مدرسه فوتبال آلمان. کدام یک برنده خواهد شد؟
در همین راستا مارکا ادعای جالبی مطرح کرده است. بر اساس این گزارش کارلو آنچلوتی قصد دارد قبل از فینال لیگ قهرمانان ویدئویی از تمام بازگشت هایشان در این فصل را برای بازیکنان به نمایش بگذارد تا در تیم انگیزه قابل توجهی ایجاد کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال مادرید: تیبو کورتوا، دنی کارواخال، داوید آلابا، ادر میلیتائو، فرلاند مندی، کاسیمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ، فده والورده، وینیسیوس و کریم بنزما

لیورپول: آلیسون، ترنت آرنولد، ژوئل ماتیپ، ویرژیل فن دایک، اندی رابرتسون، فابینیو، جوردن هندرسون، تیاگو، لوئیز دیاز، محمد صلاح و سادیو مانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه