خراسان جنوبی پایگاه بافت‌های باارزش روستایی می‌شود

خراسان جنوبی پایگاه بافت‌های باارزش روستایی می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: این استان به پایگاه بافت‌های باارزش روستایی تبدیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرافزا گفت: خراسان جنوبی روستا‌هایی دارد که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده‌اند و مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل‌گیری بافت‌های ویژه و باارزش شده است.
وی افزود: در طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های باارزش روستایی، بافت تاریخی و ارزشمند هشت روستای استان با اجرای عملیات کف‌سازی و سنگفرش، جداره‌سازی، ازاره‌سازی، رخ بام، ساباط، اجرای ناودان، پیرنشین، سردر‌ها و دیگر بخش‌های معماری کهن، بازسازی می‌شود.
  وی گفت: تاکنون در پنج روستای هدف گردشگری شامل فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو بهسازی بافت باارزش و هدف گردشگری با هزینه‌ ۷میلیارد و ۷۷۳میلیون تومان انجام شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت باارزش روستا‌های چنشت و نایبند در نظر گرفته شده که در حال اجراست. روستای پیرحاجات طبس و روستا‌های باراز و کُرُه شهرستان قاینات نیز در برنامه بازسازی بافت‌های باارزش قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه