تقویت مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر

معاون دادستان کل کشور در مشهد وعده داد

تقویت مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در قانون جدید مبارزه با موادمخدر تلاش شده است سیاست‌های مبارزه با بنیان‌های مالی و اموال قاچاقچیان مواد مخدر تقویت و در حوزه‌های درمان، کمپ‌های اردوگاهی و مقابله بین‌المللی به روزرسانی لازم انجام شود. سعید عمرانی روز گذشته در حاشیه بیست‌ونهمین نشست کمیته ملی شناسایی اموال مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در مشهد افزود: ضرورت ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر جزو رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در جلسات آسیب‌های اجتماعی کشور است و این امر با دستور و تأکید رهبر انقلاب شتاب بیشتری گرفته است و در دنیا هم همین کار انجام می‌شود و کنترل و جابه‌جایی پول تحت رصد قرار می‌گیرد.
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر همین مبارزه با بنیان‌های مالی آن‌هاست و پارسال هم توفیقات خوبی بدست آمد اما تا وضعیت مطلوب و ایده‌آل مقداری فاصله داریم.
به گزارش ایرنا، عمرانی افزود: رصد و پایش لحظه‌به‌لحظه تراکنش‌های قاچاقچیان و برخورد با آن‌ها برای زمینگیر کردنشان مؤثر است و در این روش از ردگیری تراکنش مالی مشخص می‌شود در حوزه‌های خاصی، درآمدهای کلان و پولشویی حاصل می‌شود و با همین سرنخ، گاهی اوقات به باندهای بزرگ بین‌المللی هم می‌رسیم و اموال زیادی نیز کشف شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه