اعزام ۳۸ کاروان از خراسان رضوی به سرزمین وحی

اعزام ۳۸ کاروان از خراسان رضوی به سرزمین وحی

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در سال جاری از این استان ۳۸کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
به گزارش مهر، جواد شاد اظهار کرد: در سال جاری، ۵هزار و ۴۱۰ زائر از خراسان رضوی در قالب ۳۸ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۸کاروان مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند. از مجموع ۳۸ کاروان استان، ۱۷ کاروان مربوط به شهرستان‌های استان و ۲۱ کاروان از مشهد خواهد بود.
وی گفت: نام‌نویسی حج تمتع۱۴۰۱ ویژه زائران ثبت‌نامی در کاروان‌های حج ۹۹ که به دلیل کرونا در دو سال گذشته اعزام نشده‌اند، از ساعت ۱۰صبح یکشنبه ۱۸ اردیبهشت از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت آغاز شده است.
شاد با اشاره به اینکه متقاضیان تشرف به حج تمتع سال۱۴۰۱ از بین ثبت‌نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوط را پرداخت کرده‌ و انصراف نداده‌اند، خواهد بود، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه tamatoreserve.haj.ir  درخصوص انتخاب کاروان و ادامه مراحل نام‌نویسی اقدام کنند و تمام اطلاعات و مبالغ پرداختی قبلی متقاضیان به سامانه جدید انتقال خواهد یافت.
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کشور عربستان تنها افراد زیر ۶۵سال به حج تمتع اعزام می‌شوند. زائران ثبت‌نامی در حج ۱۳۹۹ که تاریخ تولد آن‌ها ۱۰تیرماه ۱۳۳۶ و پس از آن باشد و تاریخ ودیعه‌گذاری بانکی آن‌ها (نام‌نویسی اولیه در بانک ملی) مربوط به تاریخ ۲۲خرداد ۱۳۸۶ و پیش از آن باشد، جزو واجدین شرایط اعزام حج خواهند بود که باید تاکنون برای تزریق حداقل دو دز واکسن کووید۱۹ اقدام کرده باشند و تا پیش از اعزام نیز برای تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.
وی همچنین تصریح کرد: گذرنامه زائران خانه خدا باید حداقل ۶ماه اعتبار داشته باشد؛ به طوری که گذرنامه تمام مشمولان حج تمتع باید حداقل تا ۱۰دی معتبر باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه