خیز اتمی «کیم»

کره شمالی به دنبال توسعه تسلیحات هسته‌ای

خیز اتمی «کیم»

رئیس کره شمالی در رژه نمایش قدرت نظامی کشورش به غرب هشدار داد توسعه تسلیحات اتمی پیونگ‌یانگ را تسریع می‌بخشد.

به گزارش فارس، رسانه‌های کره شمالی گزارش کردند شامگاه دوشنبه، پیونگ‌یانگ برای بزرگداشت تأسیس ارتش خود، یک رژه نظامی برگزار کرد و «کیم جونگ اون» رئیس این کشور متعهد شد توسعه تسلیحات اتمی کشورش را تسریع بخشد. در این رژه شبانه، بزرگ‌ترین و جدیدترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای این کشور به نام «هواسانگ17» به نمایش گذاشته شد که بردی معادل 13هزار کیلومتر داشته و می‌تواند خاک ایالات متحده را با کلاهک اتمی مورد اصابت قرار دهد.
کیم در این مراسم تصریح کرد: «ما به برداشتن گام‌هایی برای تقویت و توسعه توانمندی‌های هسته‌ای کشور خود با سریع‌ترین سرعت ممکن ادامه می‌دهیم» و متعهد شد هم از نظر کیفی و هم کمی به تقویت نیروهای هسته‌ای کره شمالی ادامه دهد. رئیس کره شمالی تأکید کرد تسلیحات اتمی کشورش «نمادی از قدرت ملی» است و باید به آن تنوع بخشیده شود و گفت: «ما برای آماده‌سازی برای اوضاع آشفته سیاسی و نظامی و تمامی انواع بحران‌های آینده، نیروی هسته‌ای خود را با بالاترین سرعت ممکن افزایش خواهیم داد». کیم افزود: در حالی که نقش اصلی تسلیحات اتمی کره شمالی بازدارندگی است اما در صورت حمله به منافع اساسی کره شمالی، این سلاح‌ها قابل استقرار و استفاده خواهد بود. گفتنی است برخی ناظران معتقدند این هراس از سلاح اتمی کره شمالی بوده که طی سالیان گذشته، مانع حمله نظامی آمریکا به این کشور شده است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد رژه شب دوشنبه ساعت 22 به وقت محلی آغاز شد. «ان کی نیوز» یک رسانه مستقر در ایالات متحده گزارش کرد: میدان اصلی «کیم ایل سونگ» در پایتخت کره شمالی شلوغ بوده و خیابان‌ها مسدود شده بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه