بومی‌سازی در صنعت نساجی با حمایت از دانش‌بنیان‌ها

به همت شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان محقق شد

بومی‌سازی در صنعت نساجی با حمایت از دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان از بومی‌سازی قطعات دارای فناوری بالا در صنعت نخریسی و نساجی به عنوان یکی از اقدام‌های مهم این شرکت در سال 1400 یاد کرد و آن را نتیجه اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها دانست.

علی فدیشه‌ای در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: این اقدام با هدف کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی، کاهش بهای تمام شده محصول و کمتر شدن اثرات تحریم‌های ظالمانه انجام شده است.
او ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و ارسال نشدن قطعات حیاتی دستگاه‌های تولیدی از سوی شرکت‌های خارجی می‌توانست اثری مخرب بر تولید داشته باشد اما متخصصان این شرکت در تعامل و تفاهم با شرکت‌های دانش‌بنیان و با سرویس‌کاری‌های مداوم، مهندسی معکوس، تولید و جایگزینی قطعات مورد نیاز با موارد مشابه بومی‌سازی شده، درصدد رفع این مشکل برآمده‌اند. 

استفاده از تجربه استادان و متخصصان 
فدیشه‌ای افزود: شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با استفاده از تجربه استادان و متخصصان حوزه نخریسی و نساجی در سطح کشور، انتقال دانش و پیاده‌سازی آن در پروژه‌های عملی، گام‌های ارزشمندی برای تحقق کاهش وابستگی برداشته است و به عنوان نمونه، جایگزینی برنامه و مانیتور ماشین تثبیت نخ (اتوکلاو) و همچنین رفع ایراد ماشین ریسندگی نخ اپن‌اند R20 و ماشین مقدمات ریسندگی کاردینگ C51 از طریق جایگزینی اینورترها، نمونه‌هایی از اقدام‌های تخصصی انجام شده در این خصوص است. 
او ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت در این پروژه‌ها با خطر توقف ماشین‌ها به ‌دلیل خرابی برنامه، مانیتور و مغز پردازنده مواجه بوده، با همکاری و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و تحلیل مشترک، توانسته نمونه جایگزین برای این ماشین‌ها تهیه کند.
فدیشه‌ای رفع ایراد پمپ هیدرولیک ماشین چله‌پیچی مستقیم را اقدام دیگر این شرکت در راستای بومی‌سازی قطعات با فناوری بالا معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه خرابی پمپ هیدرولیک ماشین با فشار 150 بار موجب توقف کامل دستگاه می‌شود و شرکت سازنده دستگاه از ارسال پمپ یدک خودداری می‌کند، شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با بررسی پمپ‌های موجود در بازار و استفاده از تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه، موفق به جایگزین کردن آن‌ها شده تا از این طریق از متوقف شدن این ماشین در آینده جلوگیری کند.

افزایش تعداد مشتریان 
مدیر عامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در ادامه گفت: مطمئن‌ترین راه برای ادامه حیات و موفقیت کسب‌وکارها، ارتقای کیفیت خدمات و مشتری‌مداری است و با توجه به اهمیت این موضوع، از ابتدای سال ۱۴۰۰ با اعمال تغییراتی در واحد بازرگانی شرکت، تحقق اهداف این حوزه را دنبال کردیم.
او ادامه داد: افزایش تعداد مشتریان و فروش نخ به مصرف‌کننده مستقیم، از همان ابتدا دغدغه این واحد بوده و بر همین اساس می‌توان از گسترش بازار و تعداد مشتریان به‌ عنوان یکی از نقاط قوت واحد بازرگانی در سال گذشته نام برد.
فدیشه‌ای افزود: حفظ مشتریان و ارج نهادن آن‌ها از عوامل مهم پیشرفت این شرکت در مقوله گسترش بازار به ‌شمار می‌رود و این سیاست‌گذاری سبب شده تعداد مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی شرکت به بیش از 150 مشتری افزایش یابد.

افزایش تنوع محصولات نخ

فدیشه‌ای تکمیل سبد محصولات و کاهش بهای تمام شده آن‌ها را بخشی دیگر از اقدام‌های ارزشمند این شرکت در سال 1400 عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر گرایش بازار به سمت نخ‌های افکت‌دار، کشسان و ظریف در سال‌های اخیر و از طرفی وجود زیرساخت‌های مناسب در شرکت، این مجموعه نسبت به تولید محصولات جدید همچون نخ‌های ظریف پنبه‌ای نمره 60 کامپکت اقدام کرد. 
او ادامه داد: همچنین پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط کمیته بازار، این مجموعه در نیمه دوم سال گذشته تجهیزات جدیدی را روی دستگاه‌های ریسندگی نصب کرد تا بتواند به تولید انواع نخ کشسان و افکت‌دار دست یابد.
فدیشه‌ای افزود: با توجه به استفاده مداوم واحد بافندگی کارخانه نخریسی و نساجی خسروی خراسان از نخ‌های با ظرافت مختلف برای بافت انواع پارچه، این اقدام گامی بزرگ در راستای قطع وابستگی واحد بافندگی به سایر شرکت‌ها برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز محسوب می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه