نسل جدید پهلوانان

تیم ملی کشورمان با هشت مدال رنگارنگ بر قله کشتی آزاد آسیا ایستاد

نسل جدید پهلوانان

آزادکاران ایران در پنج وزن دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به سه طلا، یک نقره و یک برنز رسیدند تا تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان این رقابت‌ها در مجموع با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز قاطعانه عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند. 

نقره و برنز
دومین روز از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در حالی پیگیری شد که ابتدا حضرتقلی‌زاده در وزن 61 کیلوگرم در فینال ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن را پیش رو داشت که با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و نخستین مدال نقره را گرفت. در وزن 86 کیلوگرم محسن مصطفوی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر دولت مراد اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در  دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی راه یافت.مصطفوی در این دیدار به مصاف گوان اوک کیم از کره جنوبی رفت که با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد تا نشان برنز را بر گردن بیاویزد.

توفان طلایی‌ها
اما  در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 7 بر 5 دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.امامی برای کسب مدال طلا با نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان سرشاخ شد که با برتری 5 بر 2 مدال طلا را کسب کرد. دروزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر آدیلت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی از قزاقستان را مغلوب کرد.
وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.
فیروز پور در دیدار فینال به مصاف اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان رفت و با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد. وی با این نتیجه عنوان قهرمانی را کسب کرد. سرانجام در وزن 125 کیلوگرم یدالله محبی در دیدار پایانی به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز و صاحب مدال طلا شد. پیش از این و در جریان ۵ وزن نخست این رقابت‌ها رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵، علی سوادکوهی در ۷۹ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند. با پایان مسابقات در رده‌بندی تیمی، کشتی آزاد کشورمان با ۲۰۱ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، هند دوم شد و ژاپن نیز عنوان سومی را به خود اختصاص داد. نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور به رقابت‌های مغلوستان اعزام شدند. این مسابقات به عنوان چرخه انتخابی برای مسابقات پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است.

درستکار: نسل جدیدی رو کردیم
پژمان درستكار سرمربی تیم ملی كشتی آزاد كشورمان با ابراز خوشحالی از نتیجه بدست آمده گفت: امروز می توانم نوید تولد نسل جدیدی از كشتی گیران را برای تیم ملی دهم. جوانان كشورمان نتیجه درخشانی بدست آوردند و جواب اعتماد ما را به خوبی دادند. حالا در تیم ملی در اوزان مختلف رقابت سنگینی برای دوبنده تیم ملی به وجود آمده است. وی افزود: در اوزانی هم كه صاحب مدال نشدیم از عملكرد كشتی گیران ناراضی نیستم اما باید كار بیشتری در اوزان سبك تر انجام دهیم. در آسیا هندی‌ها و ژاپنی‌ها برنامه‌ریزی خوبی انجام داده اند و اگر سهل انگار باشیم به راحتی به ما خواهند رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه