«چهل آینه» افتتاح شد

«چهل آینه» افتتاح شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه خوشنویسی «چهل آینه» با محوریت نسخه‌های خطی قرآنی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در باغ موزه قصر تهران افتتاح شد. 
این نمایشگاه با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک؛ بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در پایتخت، در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر دایر شده است.
تابلوهایی از تصویرهای سوره فاتحه الکتاب برگرفته از 40 نسخه خطی قرآن مجید موجود در این گنجینه در نمایشگاه چهل آینه به چشم می‌خورد. 
نمایشگاه حاضر روایت هنرمندانه‌ای از خوشنویسی و تذهیب این سوره توسط هنرمندان سده‌های مختلف تاریخی به شمار می‌آید که در نوع خود شاهکاری بدیع و چشم‌نواز از کتابت کلام وحی را به نمایش گذاشته است. 
کتابخانه ملی ملک، یکی از 6 کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی محسوب می‌شود که نسخه‌های قرآنی و ادعیه آن ارزش خاصی به ویژه در نزد  محققان حوزه‌های قرآن‌نگاری و قرآن‌آرایی دارد و حتی برخی از این آثار نفیس بازنشر شده است. 
اهل هنر و معرفت می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 18:30 تا 23 به تماشای نمایشگاه چهل آینه در باغ موزه قصر به نشانی تهران، انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، خیابان شهدای ناجا بنشینند. 
کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1316 خورشیدی توسط حاج حسین آقا ملک بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه