تعداد نمازگزاران خانه خدا از یک میلیون نفر گذشت

تعداد نمازگزاران خانه خدا از یک میلیون نفر گذشت

در روزهای اخیر تعداد زائران خانه‌‌ خدا افزایش یافته است و متولیان مسجدالحرام تمام ورودی‌های این مکان مقدس را برای سهولت تردد زائران باز کرده‌اند. این امر در حالی است که پیش از این به دلیل شیوع کرونا تعداد زائران مسجدالحرام معدود و برخی از درهای ورودی به سوی خانه خدا نیز مسدود بود.
در روزهای گذشته تعداد نمازگزاران خانه خدا از مرز یک میلیون نفر گذشت و بسیاری از زائران در هنگام اقامه نمازهای یومیه کنار یکدیگر در صفوفی منظم به اقامه نماز جماعت پرداختند.البته در ماه‌های گذشته سعودی‌ها محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده و حتی برخی را لغو کرده بودند؛ به طوری که استفاده از ماسک در فضاهای روباز اختیاری و‌ حتی الزام تزریق واکسن کرونا برای زائران خانه خدا برداشته شده است.
به این ترتیب نه تنها زائرانی از شهرهای مختلف عربستان بلکه از سایر کشورهای جهان نیز برای تشرف به خانه خدا و ‌انجام عمره رمضانیه به سرزمین وحی مشرف شدند.
با توجه به تقاضای بالای زائران برای زیارت خانه خدا در ایام ماه رمضان، دولت سعودی نام‌نویسی برای این سفر معنوی را به صورت الکترونیکی و از طریق نرم‌افزار «اعتمرنا و ‌توکلنا» انجام داد و هم‌ اکنون زائران بسیاری از کشورهای مختلف جهان در مکه ‌مکرمه حضور دارند که زائران کشورهای پاکستان، هند، عراق و کویت بیش از سایر کشورها هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه