کتاب«مهدویت و سبک زندگی» منتشر شد

کتاب«مهدویت و سبک زندگی» منتشر شد

«مهدویت و سبک زندگی» اثر محمود ملکی راد به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «مهدویت و سبک زندگی» اثر محمود ملکی راد در پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 
324 صفحه منتشر شد.
امروزه حوزه مهدویت که از حوزه‌های تأثیر‌گذار در همه امور فردی و اجتماعی است، با انبوهی از مسائل کلی و جزئی درونی و بیرونی روبه‌رو بوده و به عنوان رشته‌های تخصصی با رویکرد پسینی و حوزه چند رشته‌ای با رویکرد پیشینی قابل طرح است. در بخشی از کتاب «مهدویت و سبک زندگی» در همین خصوص آمده است: شناخت امام زمان(عج)، اعتقاد به حضور آن حضرت در همه عرصه‌ها را به دنبال دارد و به تبع آن، زندگی را با یاد او رقم می‌زند. از آثار معرفت و شناخت امام زمان(عج) احساس نظارت آن حضرت در زندگی است؛ زیرا اعتقاد به لزوم وجود امام و حجت الهی در جهان، از آثار اعتقاد به امامت است. اگر سبک زندگی از این اعتقاد متأثر شود، آثار متعددی در آن خواهد داشت زیرا این اعتقاد موجب می‌شود فرزندان از همان اوان کودکی با امامت آشنا شوند و چنین آشنایی‌ای زمینه‌های آمادگی آنان را برای یاری امام زمان(عج) در عرصه‌های مختلف فراهم خواهد آورد.
از دیگر آثار معرفت و شناخت امام زمان(عج) و به تبع آن احیای یاد آن حضرت، احساس حضور ایشان در میان مردم است. وقتی چنین شناخت و معرفتی از امام(ع) حاصل شود در سبک زندگی تأثیر خواهد گذاشت و از معنویت بیشتری برخوردار خواهد شد. بر این مطلب نیز روایاتی چند دلالت دارند. چنین باوری موجب می‌شود حضور امام زمان(عج) در همه عرصه‌های زندگی حس و حرکت در مسیر خواست آن حضرت ترسیم شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه