مهدی‌یاوران کوچک و بانشاط

اختتامیه پویش ملی نشاط و امید در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مهدی‌یاوران کوچک و بانشاط

در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) و نیمه شعبان، نخستین گردهمایی و اختتامیه پویش ملی نشاط و امید ويژه کودکان و نوجوانان مقطع دبستان با شعار «مهدی‌یاوران کوچک، قوی و بانشاط» با همکاری آستان قدس رضوی و بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) استان خراسان رضوی در حرم مطهر  رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام موسوی‌نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: از مرداد سال جاری پویش ملی نشاط و امید با هدف شناخت و آگاهی کودکان نسبت به حضرت مهدی(عج) شکل گرفته و در مناسبت‌های مهم اجرا شده است. 
وی افزود: بیش از 400 اثر در قالب‌های مختلف از 30 استان به دبیرخانه این پویش ارسال شده که امروز از آثار ارسالی برگزیده مهدی‌یاوران کوچک تجلیل به عمل آمد. توجه به کودکان و نیاز فطری آن‌ها به بازی و شادی، راهی مناسب برای ایجاد تصویر ذهنی در باب موضوع مهدویت است که می‌تواند جان و دل کودک را با محبت حضرت مهدی(عج) به عنوان بهترین دوست پیوند بزند.
وی افزود: در کنار ارائه محتوای مفید و سالم برای خانواده‌ها در قالب شعر و متن، مجموعه قصه‌های «مهدیار» با موضوع مهدویت به صورت صوتی و کمیک‌موشن در مناسبت‌های مختلف تولید شده که خوشبختانه بازتاب خوبی در شبکه شاد و سایر فضاهای مجازی داشته است. گفتنی است، مرحله نخست پویش ملی نشاط و امید از عاشورا تا اربعین حسینی، مرحله دوم پویش از امامت امام زمان(عج) تا ولادت حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع)، مرحله سوم از ولادت حضرت زهرا(س) تا ولادت امام علی(ع) و مرحله آزاد این پویش از شهادت حضرت زهرا(س) تا وفات حضرت ام‌البنین(س) در سال جاری اجرایی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه