مشکلات بتنی کارگران کارخانه سیمان جوین!

مشکلات بتنی کارگران کارخانه سیمان جوین!

سیداحمد حسینی

 دی ماه سال 98  بود که کارگران کارخانه سیمان جوین جغتای به علت اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت نکردن حق اولاد، عدم رسیدگی به وضعیت حقوق و موارد بهداشتی محیط کار دست از کار کشیده و مقابل دفتر مدیرعامل اقدام به تحصن آرام کردند که متأسفانه با هتاکی راننده مدیرعامل به کارگران  اوضاع متشنج و در نهایت با  حضور نیرو‌های نظامی و انتظامی  اوضاع آرام شد.
 این مسائل موجب شد فرماندار وقت جغتای به منظور بررسی و رسیدگی به موضوع در محل کارخانه حضوریابد و  مدیرعامل کارخانه سیمان در حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط،  با نوشتن یک صورتجلسه چندبندی بپذیرد دراین چند سال در حق کارگران اجحاف کرده و نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی  مشاغل  و پرداخت حق اولاد و معوقات بیمه و... در چند ماه آینده اقدام کند.
کارگران امیدوار به آینده و وعده مدیرعامل، یک‌سال منتظر اجرای تعهدات وی ماندند اما  پس از گذشت یک سال وی به تعدادی از تعهدات خود عمل  نکرد و این کوتاهی و خلف وعده سبب شد بار دیگر کارکنان دست از کار کشیده تحصن و اعتراض کنند، اما متأسفانه با اعلام حالت فوق‌العاده توسط مسئولان وقت، این بار تجمع کارگران دوام نداشت و با برخورد متفاوتی روبه‌رو شدند.
با این اوصاف کارگران این مجتمع تولیدی بزرگ امیدوارند استاندار خراسان رضوی که توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات جامعه کارگری و رونق تولید و صنعت استان دارد به مشکلات کارگران این واحد بزرگ تولیدی هم نگاه ویژه‌ای داشته باشد.  
جناب آقای نظری کارگران اخراجی پس از گذشت چند ماه از اخراجشان و با پیگیری‌های مکرر و مراجعه به فرماندار وقت و اداره کار هنوز موفق به دریافت حقوق بیکاری و مطالبات خود از کارخانه سیمان نشده‌اند و به گفته کارگران اخراجی، اداره کاری که باید مدافع حقوق کارگران باشد، مدافع کارفرماست و با آن‌ها به بدترین شکل ممکن برخورد می‌کند.
این تعداد از کارگران زحمتکش  به مدت چند ماه است از کار اخراج شده‌اند ودراین اوضاع اسفناک به سختی گذران زندگی می‌کنند و از شما تقاضا دارند هرچه سریع‌تر به وضعیت آن‌ها و دیگر کارگران کارخانه سیمان رسیدگی کنید، لطفاً به موضوع کارخانه سیمان و کوتاهی مسئولان وقت درقبال مشکلات کارگران و دست‌های پشت پرده و حامیان شهرستانی مدیرعامل کارخانه سیمان در مورد نامهربانی‌ها  روا شده به کارگران رسیدگی ویژه‌ای داشته باشید. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه