اکوسیستم دریاچه قم شکننده است

اکوسیستم دریاچه قم شکننده است

 قم- مدیرکل محیط‌زیست استان قم بابیان اینکه اکوسیستم دریاچه نمک قم به‌شدت شکننده شده است، گفت: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد. 


محمدحسین بازگیر در گفت‌و‌گو با تسنیم در پاسخ به شرایط فعلی دریاچه نمک و وجود ریزگردها در این منطقه اظهار کرد: دریاچه نمک، یکی از فرصت‌های خوب استان قم است که میان سه استان قم، اصفهان و سمنان قرارگرفته و وسعتی حدود 200 هزار هکتار دارد و از دشت «مسیله» پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه هنوز به وضعیتی که گردوغبار و ریزگرد ایجاد کند نرسیده است.
وی افزود: بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن در محیط مناسب است که در سمت استان سمنان، کویر مرکزی ایران واقع‌شده و وجود پارک ملی، خود یک زون حفاظتی برای دریاچه به‌حساب می‌آید. در سمت استان اصفهان هم پناهگاه حیات‌وحش یخاب وجود دارد و در سطح استان قم، شرایط مناسب‌تری ازلحاظ میزان رطوبت و آب دریاچه داریم.
مدیرکل محیط‌زیست استان قم گفت: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به‌شدت شکننده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه