ایران- تایلند در فینال  جام ملت‌های فوتسال آسیا 

عبور از دیوار سخت ازبکستان در ضربات پنالتی

ایران- تایلند در فینال  جام ملت‌های فوتسال آسیا 


تیم ملی کشورمان با عبور از سد ازبکستان به دیدار پایانی جام‎ملت‌های فوتسال آسیا 2024 راه یافت. عصر دیروز ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی  جام ملت‌های آسیا 2024  به مصاف تیم ملی ازبکستان رفتند و در دیداری نفسگیر موفق شدند از سد حریف سرسخت خود بگذرند و راهی فینال مسابقات شوند. 
تیم ملی کشورمان بازی را خوب شروع کرد و در دقایق ابتدایی تیم برتر میدان بود و ازبکستان هم نشان داد روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده و می‌تواند تیم بسیار خطرناکی باشد. 
حملات شاگردان وحید شمسایی تا دقیقه 5 ثمری نداشت تا اینکه روی یک حرکت از سمت چپ و پاس در عرض سالار آقاپور و دفع اشتباه مدافع ازبک گل اول بازی به ثمر رسید. اما برتری بازیکنان ایران دو دقیقه بیشتر طول نکشید و بازیکن ازبکستان روی یک ضربه خطا و با شوتی دیدنی کار را به تساوی کشاند.
در ادامه بازی در نیمه اول دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند تا اینکه دو دقیقه به پایان نیمه اول بازی باز هم ازبکستانی‌ها موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. این در حالی است که دروازه بان ازبکستان با واکنش‌های به موقع خود در ادامه مانع از فرو ریختن دروازه شد تا نیمه اول با شکست ۲ بر یک ایران به پایان برسد.
اما در نیمه دوم تیم ملی کشورمان بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در حالی که ازبک‌ها بیشتر به دفاع می‌پرداختند در دقیقه ۲۴ مسلم اولادقباد قصد داشت از روی یک ضربه اوت توپ را به بازیکن خودی ارسال کند که در بین راه با برخورد به بازیکن ازبکستان مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.
این بازی با همین نتیجه تا دقیقه 30 ادامه داشت و در حالی که ازبک‌ها به‌خاطر اخراج یک بازیکنشان چهار نفره بازی می‌کردند، بهروز عظیمی موفق شد از روی پاس تماشایی سالار آقاپور گل سوم ایران را به ثمر برساند.
اما این پایان کار نبود و در حالی که بازیکنان کشورمان چند موقعیت خوب را در ادامه از دست دادند  «زیانوف» در دقیق ۳۵ گل تساوی را برای ازبکستان به ثمر رساند. 
در وقت‌های اضافی نیز دو تیم کاری از پیش نبردند تا اینکه در ضربات پنالتی و درخشش باقر احمدی تیم ملی فوتسال کشورمان موفق شد 5بر4 از حریف سرسختش عبور کند و دیدار پایانی این رقابت‌ها را فردا مقابل تایلند میزبان برگزار کند.

​​​​​​​خبرنگار: حمیدرضا خداشناس

برچسب ها :
ارسال دیدگاه