پرسپولیس اولین جام را از دست داد

اراک باز هم قتلگاه سرخ‌ها شد

پرسپولیس اولین جام را از دست داد

 نماینده اراک همچون دیدارهای قبلی خود مقابل پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر بازی رو به جلو را در دستور کار خود قرار داد.


همین امر نیز سبب شد میزبان در دقیقه‌های ابتدایی فشار زیادی را از جناحین به دفاع پرسپولیس وارد کند تا پس از دفع توپ بتواند با شوتزنی نفراتی همچون لیموچی و اکبرپور به گل برسد. 
تدبیری که نه تنها راه به دروازه رفیعی گلر جوان سرخ‌ها نداشت بلکه سبب شد بازیکنان پرسپولیس با کمترین لمس توپ، نفوذهای قابل توجهی را به عمق دفاع حریف داشته باشند.
حرکت انفرادی اوستون ارونوف در دقیقه ۱۱ و جا ماندن دفاع آلومینیوم باعث شد تا پرسپولیس نخستین گل بازی را به ثمر برساند.
برنامه‌های مجتبی حسینی برای زدن گل تساوی چیزی جز سرعت بخشیدن نبود، ولی این تیزهوشی بازیکنان باتجربه سرخ‌ها بود تا بار دیگر با توپ‌ربایی آل‌کثیر و حرکت پا به توپ او در دقیقه ۲۵ دومین گل را برای پرسپولیس با شوت او به همراه داشته باشد.
اما نیمه دوم، نیمه اراکی ها بود و آن‌ها روی احتیاط و عقب‌نشینی سرخ‌ها موفق شدند میهمان را نقره‌داغ کنند و دو گل خورده را روی غفلت خط دفاعی رقیب جبران کنند. ورود شروین بزرگ در این نیمه تعویض طلایی مجتبی حسینی بود. دقیقه 85 اثر شروین بزرگ با ضربه سر در محوطه روی یک توپ هوایی باعث شد، توپ به لیموچی برسد و شوت روی پای او به گل تبدیل شد. دقیقه ۵+۹۰ و در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بودند، سانتر بلند روی دروازه سرخ‌ها با ضربه سر به شروین بزرگ رسید و کنترل و شوت روی پای او دروازه رفیعی را فرو ریخت تا بازی 2 بر 2 در وقت قانونی تمام شود و بازی به وقت های اضافه برود. با این حال تجربه پرسپولیس در وقت های اضافه به داد این تیم رسید.  ابتدا پاس  در عرض میلاد سورگی را سینا اسدبیگی با شوتی وحشتناک به گل سوم پرسپولیس تبدیل کرد. در نیمه دوم وقت های اضافه هم آل کثیر گل دوم خودش و گل چهارم سرخ ها را در موقعیتی تک به تک به ثمر رساند. اما این پایان کار نبود و شروین بزرگ دوباره زهرش را ریخت تا آب خوش از گلوی پرسپولیس پایین نرود.این بازی باز‌هم گل داشت و این تیم اوسمار بود که نتوانست برتری خود را حفظ کند و با دریافت دو گل دیگر بازی به ضربات پنالتی برود جایی که میهمان موفق شد 6 بر 5 به برتری دست پیدا کند و راهی مرحله بعد شود.
دیدار تیم‌های فوتبال فجر شهیدسپاسی شیراز و گل گهر سیرجان هم از ساعت ۱۸ دیروز در یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد که با برتری سه بر صفر سیرجانی‌ها همراه بود.سعید سحرخیزان (۲۷)، روبرتو تورس (۷۸) و مسعود زائرکاظمینی (۸۶) برای 
گل گهر گلزنی کردند.
دیدار تیم‌های فوتبال هوادار و مس سونگون ورزقان هم با برتری سه بر یک شاگردان مسعود شجاعی در هوادار به پایان رسید.
داریوش شجاعیان (۱۳)، بابک مرادی (۲۰) و محمدعلی عبداللهی (۷۶) برای هوادار و صائب محبی (۳۰ - گل به خودی برای مس سونگون گلزنی کردند. بنابراین هوادار به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی فوتبال‌کشور راه پیدا کرد. 
در دیدار دیگر هم چادرملو اردکان با شکست مس کرمان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شد.

خبرنگار: جواد رستم زاده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه