آغاز واکسیناسیون بیش از 9هزار عمره‌گزار خراسان رضوی

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت استان خبر داد

آغاز واکسیناسیون بیش از 9هزار عمره‌گزار خراسان رضوی

واکسیناسیون عمره‌گزاران 69 کاروان از خراسان رضوی در طول یک هفته انجام می‌شود.


مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی با بیان این مطلب به قدس گفت: واکسیناسیون زائران حج عمره از دیروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.
محمدرضا واحدی‌جو ادامه داد: این واکسیناسیون طبق زمان‌بندی انجام شده برای 69کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون 39 کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند، در مرکز درمانی امام خمینی(ره) مشهد انجام می‌شود و زائران 30 کاروان دیگر نیز در 11 مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان‌بندی که توسط کاروان‌ها اعلام شده، انجام می‌پذیرد.
وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهارظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای همه زائرانی که در دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است؛ اما آن‌هایی که 22فروردین 1401 به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند، ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.
مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا به حجاج وجود ندارد و تزریق سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.
واحدی‌جو بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از 9هزار عمره‌گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سرزمین وحی سفر کنند، چندی پیش آغاز شد و به پایان رسیده و اکنون همه منتظر مهیا شدن شرایط سفر هستند.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه