از دور مراقب استقلال و پرسپولیس هستیم

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به خبرنگار قدس:

از دور مراقب استقلال و پرسپولیس هستیم

مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور مسئولان مربوط در وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.


​​​​​​​این مراسم با حدود 40 دقیقه تأخیر آغاز شد و به نظر می‌رسید وزارت اقتصاد و دارایی چندان با برگزاری چنین مراسمی که خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گوناگون به سالن محل برگزاری هجوم بیاورند، آشنا نیست. همین ناآشنایی موجب بروز برخی بی نظمی‌ها شد اما درنهایت این موضوع نیز موجب اخلال در برگزاری مراسم نشد و با اینکه مراسم با تأخیر آغاز شد اما درنهایت کار به روال عادی خود بازگشت و مسئولان درباره واگذاری و موارد فنی مربوط به آن توضیحاتی به حاضران دادند. مهم‌ترین بخش ازاین مراسم صحبت‌های کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری بود. با توجه به اینکه وزارتخانه ورزش سال‌های متمادی مالکیت دو باشگاه را به عهده داشت، بسیاری  منتظر بودند هاشمی درباره این واگذاری صحبت‌هایی انجام دهد. وزیرورزش وجوانان درباره واگذاری این جملات را به زبان آورد:« امروز روز بزرگی برای ورزش ایران است. مدیریت سرخابی‌ها باتوجه به موقعیت اجتماعی‌شان از اهمیت خاصی برخوردار است و از سهامداران می‌خواهم در تصمیم‌گیری‌های پیش‌رو، دقت لازم در نظر بگیرند  چون نظر هواداران برای مجموعه ورزش کشور همواره از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و سیاست کلان دولت و شخص آقای رئیس جمهور روی این محور صورت گرفته است که هر اقدامی که انجام می‌شود، خروجی‌اش رضایت‌مندی مردم باشد». اما هاشمی به یک پرسش اختصاصی نیز پاسخ داد و درباره اینکه آیا به طور کلی این دو باشگاه از زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خارج شدند، گفت:« نه، هرگز این طور نیست. به همراه فدراسیون فوتبال اتفاقات مربوط به دو باشگاه را از راه دور رصد خواهیم کرد و این طور نیست که استقلال و پرسپولیس را رها کنیم. ما عملکرد مالی و فنی خریداران را ارزیابی می‌کنیم. قطعاً اعتماد کامل به خریداران وجود دارد وآن‌ها از تجربه کافی برخوردارند، اما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خود را مکلف می‌داند همچنان وضعیت دو باشگاه را رصد کند».
 اما موضوع دیگری نیز در این نشست مطرح شد که واکنش علی خطیر را به همراه داشت. مدیرعامل استقلال درباره اینکه از او حق امضا سلب خواهد شد این واکنش را نشان داد:« نه، این طور نیست. من همچنان حق امضا دارم». این درحالی است که گفته می‌شود تمام امورات مالی دو باشگاه با اعمال نظرخریداران انجام خواهد شد و شاید بعد از پایان فصل شاهد بروز اتفاقات تازه‌ای در بدنه مدیریتی هر دو باشگاه باشیم.

خبرنگار: حمیدرضاعرب  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه