هر ماه 10 تا 15 دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر:

هر ماه 10 تا 15 دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، هر ماه 10 تا 15 دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی می‌شود.


حسن موحدیان در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: یکی از خبرهای امیدبخش روزهای اخیر، نهایی شدن قرارداد خرید اتوبوس‌های نو برای مشهد مقدس است؛ اقدامی که موجب رفاه حال مردم و کاهش آلودگی هوای مشهد می‌شود. خوشبختانه قرارداد خرید 59 دستگاه اتوبوس نیز حل و فصل شده است.
مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: متأسفانه تاکنون با کم‌کاری دوستان بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ نتوانسته تأیید هیئت تطبیق فرمانداری را بگیرد که این تأخیر در تأیید نهایی امور مالی شهرداری خلل ایجاد می‌کند.
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری عنوان کرد: ما بودجه را تصویب کردیم و به کمیته انطباق ارسال شده؛ اما کمیته ابهام گرفته و برگشت خورده که ما دوباره اصلاح کردیم. با این وضعیت ابلاغ بودجه به نیمه دوم یا انتهای اردیبهشت می‌رسد. بنابراین در حال حاضر تمام هزینه‌کردهای شهرداری خلاف قوانین و مقررات است. اگر می‌خواهید مشکلی ایجاد نشود، الان باید یک‌‌دوازدهم یا دو دوازدهم ابلاغ شود تا شهرداری کار خود را انجام دهد. در حال حاضر بودجه مصوب نداریم که شهرداری براساس آن کاری انجام دهد.
فاطمه سلیمی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: در بودجه امسال شهرداری به موضوع حاشیه شهر به صورت ویژه و مسئله‌محور توجه شده و محرومیت‌زدایی از این مناطق در اولویت است.
در بخش دیگری از جلسه، هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به هیئت رئیسه تصریح کرد: طرح سؤال از شهردار مشهد، پیش از نوروز ۱۴۰۳ مطرح شده؛ اما همچنان بلاتکلیف بوده و در دستور کارهای نشست علنی شورا نیامده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز به تشریح مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد پرداخت.
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو گفت: در ابتدا، لایحه نام‌گذاری سه  معبر فرعی شهری به نام شهدای گرانقدر در دستور کار قرار گرفت که به تصویب رسید.
وی افزود: علاوه بر این نام‌گذاری هفت ایستگاه از خط 3 قطار شهری مشهد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با آن موافقت کردند و تصویب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: براساس دیگر دستور کار این جلسه که به تصویب رسید، به شهرداری مشهد اجازه داده شد برای واگذاری سرقفلی واحدهای تجاری مجتمع تجاری و اداری «شمس»، براساس قیمت کارشناسی رسمی به صورت نقد و اقساط، با کارگزاری اتحادیه «ساعت مشهد» طی 24 ماه اقدام کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه