ساکت باش و تماشا کن

واکنش هنرمندان ایرانی در فضای مجازی به تحقق  وعده صادق

ساکت باش و تماشا کن

همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به واسطه حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تعدادی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در قالب تصویر و جمله به این عملیات واکنش نشان دادند که بخشی از این واکنش‌ها را می‌خوانید. 


مسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست: «به امید زوال هر چه زودتر رژیم جعلی»
مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات: «نصر من الله و فتح قریب»  
محمدرضا شاهمردی، نویسنده و کارگردان تئاتر با انتشار متنی مزین به عکس شهید محسن صداقت از شهیدان راه قدس نوشته است: «گریه‌های پسر کوچک این شهید را من دیدم. تا حالا گریه و بی‌تابی فرزندان شهدایمان را دیده‌ای؟ داستان اشتیاق پسر شهید سامانلو برای دویدن سمت ماکت پدرش را شنیده‌ای؟ گریه و ترس‌های شبانه و ضجه‌های آرمیتا دختر شهید رضایی‌نژاد را چطور؟ بی‌تابی مادران شهدایمان را دیده‌ای؟ دوست من که الان یادت افتاده شعار نه به جنگ را سر بدهی، کجا بودی وقتی رژیم کثیف صهیونیستی به زنان غزه تجاوز کرد؟ کجا بودی وقتی فوج فوج مردم بی‌گناه منطقه را کشت؟ کجا بودی وقتی سفارت ما در دمشق را زد؟ آنجا به اسرائیل نهیب زدی که نه به جنگ؟ پس الان هم ساکت باش و تماشا کن. این جنگ را ما شروع نکردیم».
امیرحسین سمیعی،خواننده و مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: «وَما رَمَیتَ  اذ  رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی»
خیرالله تقیانی‌پور،نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر: «بسم الله القاصم الجبارین ... گرگ‌ها خوب بدانند در این ایل غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز»
حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می‌گذرد/ امام زمان(عج) پشت و پناهتان»
امیرحسین شفیعی، کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر و موسیقی: توکلت علی الله. 
جواد قارایی، مستندساز ایرانگرد در این ارتباط در استوری صفحه شخصی‌اش نوشته است: «با آرامش و شادی در حال تولید ایرانگرد در ایلام با شنیدن صدای غرش موشک‌های ایران جان بر فراز آسمان پاک وطن. 
سرافراز وطن. 
یادمان باشد چه با حکومت قاجار باشیم چه پهلوی و چه جمهوری اسلامی، برای ماندن در دنیایی که کشورهایش حاضر نیستند خلع سلاح هسته‌ای شوند، باید هسته‌ای شویم. 
هنوز مرگ مظلومانه نیمی از جمعیت ایران جان در جنگ جهانی را فراموش نکرده‌ایم. هنوز تجاوزات بی‌دلیل روس، انگلیس و آمریکا را به وطن فراموش نکرده‌ایم. هنوز مرگ ۲۰ هزار زن و کودک طی چند ماه توسط صهیونیست‌ها که می‌گویند همه انسان‌ها برای بردگی ما آفریده شده‌اند را فراموش نکرده‌ایم. هنوز نقش خون پاک شهیدان، دلاور مام وطن بر خاک پاکش را فراموش نکرده‌ایم». 
حمید نیلی،مدیر تماشاخانه ایرانشهر هم با انتشار یک عبارت آشنا که مزین به یک طرح گرافیکی ویژه هم بود، نوشت: «بسم الله القاصم الجبارین».
ملیکا زارعی، مجری تلویزیون: «امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد».
محمد خراسانی‌زاده، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: «ما نسلی هستیم که افتخار داریم اولین حمله رسمی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کنیم. امیدوارم در همین دوران ما، این رژیم جعلی و کودک‌کُش برای همیشه نابود شود».
رضا زنگنه ، شاعر و ترانه‌سرا: «بردار خنجر را برادر وقتِ جنگ است».
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده: «از خاک وطن نمی‌گذرم». 
یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: «در بالکن خانه نشسته‌ام سوره دخان بر لب دارم. به گل‌های سفید و قرمز شمعدانی‌ها نگاه می‌کنم و به آسمان فوت می‌کنم». 
محمد مسلمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون: «وَمَکروا وَ مَکَرالله و اللهُ خیرُ الماکِرین». 
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی: «وعده صادق؛ وحشت از شما در دل‌های آن‌ها بیش از ترس از خداست. این به خاطر آن است که آن‌ها گروهی نادان‌اند».
حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی با انتشار عکسی از حرکت موشک‌ها و پهپادها از روی مسجدالاقصی نوشت: «مدتی است به دنبال ایده‌های سینمایی آینده‌نگارانه در مورد فلسطین و رژیم [صهیونیستی] بودیم. اما با خلق این تصاویر واقعی، از میدان عقب افتادیم؛ انگار برای به تصویر کشیدن اشغالگران صهیونیست در سینما، کم‌کم باید دنبال ایده‌های سینمایی تاریخ شفاهی باشیم». 
سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم با انتشار پوستری در فضای مجازی در نخستین اقدام خود نسبت به حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: «وعده صادق! وحشت از شما در دل‌های آن‌ها بیش از ترس از خداست، این به خاطر آن است که آن‌ها گروهی نادان‌اند. (آیه ۱۳ سوره حشر)».
عباس نادران، تهیه‌کننده: «سربلند باشی میهن من». 
ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان تئاتر: «ایران، وطنم، پاره تنم». 
نجم‌الدین شریعتی، مجری تلویزیون: «اِنّ الُّذین قالو رَبُّنا الله ثُمَّ استقامو تَتَنزَّلُ علیهم الملائِکه الا تَخافو و لاتَحزنوا واَبشروا بالجَنَّه التی کنتم توعدون». 
هادی حاجتمند، کارگردان: «۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را تاریخ ایران بزرگ فراموش نخواهد کرد. فرزندان ایران در برابر جسارت یک رژیم نحس و پلید به کنسولگری و شهادت تعدادی از فرزندان ایران، اسرائیل را به آتش کشید». 
حامد جعفری،  تهیه‌کننده: «من فکر می‌کنم حتی آن‌هایی که مخالف سیاست‌های رایج کشور هستند و یا حتی کسانی که با حاکمیت مشکل مبنایی دارند هم یک جایی ته دلشان احساس غرور کردند». 
محمدرضا شفاه،  تهیه‌کننده: «یه مرد بود، یه مرد». 
مجید یحیایی، مجری تلویزیون: «نقطه پایانتان یک یاعلی است/ ذکر حیدر رمز آغاز فناست/ شر این ظالم به زودی کم شود/ درب این خیبر کلیدش مرتضی است».
حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش هم با بازنشر یکی از آثارش در اینستاگرام با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه