اطلاع آمریکا از برنامه اوکراین برای انفجار نورد استریم

واشنگتن پست افشا کرد

اطلاع آمریکا از برنامه اوکراین برای انفجار نورد استریم

بنابر افشاگری رسانه آمریکایی، واشنگتن از برنامه اوکراین برای انفجار خطوط لوله گازی روسیه مطلع بوده است.


​​​​​​​واشنگتن‌پست با استناد به اطلاعات افشا شده در فضای مجازی، گزارش داد: آمریکا از سه ماه پیش، اطلاعاتی از طرح دقیق اوکراین برای حمله به خط لوله نورد استریم داشته است. این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت: سازمان سیا در ژوئن گذشته از طریق یک آژانس جاسوسی اروپایی در جریان قرار گرفت یک تیم 6نفره از نیروهای عملیات ویژه اوکراین قصد منفجر کردن خطوط لوله‌ای را دارند که گاز طبیعی را به آلمان منتقل می‌کند. 
آندری لِدِنف، مشاور و معاون سفیر روسیه در آمریکا، در واکنش به این خبر با بیان اینکه اقدام هماهنگ غرب به رهبری آمریکا برای سردرگم کردن جامعه بین‌الملل، نخ‌نما شده است، گفته: آن‌ها برای لاپوشانی و پاک کردن قول‌های مقامات آمریکایی برای «خاتمه دادن به کار خطوط لوله ما» از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. وی افزود: سفارت روسیه اطمینان دارد ماه پشت ابر نمی‌ماند. به سهم خودمان، همچنان به همکاری با شرکا برای کشف حقایق این حادثه و همچنین مجازات مجرمان و حامیان اقدامات تروریستی علیه زیرساخت حیاتی‌مان، ادامه خواهیم داد.
پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از بیش از ۹ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم را صادر کرد. در افشاگری این روزنامه‌نگار آمده: غواصان آمریکایی تابستان سال ۲۰۲۲ و در پوشش رزمایش‌های ناتو، مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. هرش ۸۵ساله که افشاگری درباره کشتار جمعی ۵۰۰غیرنظامی در ویتنام و شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب در عراق را در کارنامه خود دارد گفت دستور این عملیات مخفیانه از سوی جو بایدن صادر و عملیات با هماهنگی نروژ توسط سیا اجرا شد. گفتنی است در سپتامبر 2022 چند انفجار خط لوله‌های نورد استریم 1 و 2 را در زیر آب‌های دریای بالتیک هدف قرار دادند. این انفجارها در مناطق اقتصادی سوئد و دانمارک اتفاق افتادند. هر دو کشور گفتند این انفجارها عمدی بوده‌اند اما کسی را به عنوان مسئول آن معرفی نکردند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه