از شناورشدن ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند تا ارسال برنامه هفتم به مجلس در هفته آینده

گزارش قدس از نشست هیئت وزیران

از شناورشدن ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند تا ارسال برنامه هفتم به مجلس در هفته آینده

اعضای کابینه دولت سیزدهم صبح دیروز در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.


یکشنبه برنامه هفتم توسعه به مجلس تقدیم می‌شود
سید محمد حسینی معاون پارلمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس قطعی است، گفت: برنامه هفتم توسعه یکشنبه آینده با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد. وی افزود: همچنین معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام وصول خواهد شد و امید است وزیر جهاد کشاورزی نیز هرچه زودتر معرفی شود. 

رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی می‌رود
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور هم گفت: دکتر رئیسی فردا در سفری دوروزه به آذربایجان شرقی خواهد رفت و برنامه‌های متنوعی از جمله اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین دیدارهای مردمی در نظر گرفته شده است. یکی از پروژه‌های مهم که از سال 1379 آغاز شده، راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز است که این پروژه نیمه‌تمام، افتتاح خواهد شد. 19 هزار میلیارد تومان مصوبه در دوره اول سفر استانی رئیس جمهور و در دور جدید نیز 8 هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.

ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند شناور می‌شود
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم در رابطه با شناور شدن ساعت کاری بانوان گفت: رئیس جمهور با جدیت دستور پیگیری این موضوع را در جلسه هیئت دولت صادر کرد و گفت مسئله بانوان و به‌خصوص بانوانی که فرزند خردسال دارند باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و تخفیف ویژه برای آن‌ها قائل شویم. وی تأکید کرد: درباره شناور شدن شروع ساعت کار بانوان بخشنامه صادر خواهد شد تا آن دسته از کسانی که کودک زیر هفت سال دارند، از این مزیت بهره ببرند.

سند توسعه هوش‌ مصنوعی در حال تدوین است
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را متصل به شبکه می‌کنیم، اظهار کرد: این کار چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد. وی با بیان اینکه سال گذشته اتفاق بزرگی که افتاد این بود که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به آن متصل شده اند و در حال حاضر بیش از
 ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می‌دهند، ادامه داد: هدف‌گذاری امسال این است که ۱۰۰ درصد این خدمات از این طریق ارائه شده و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود؛ یعنی مردم بدون هرگونه مراجعه حضوری و بدون ارسال مدرک و بدون دخالت عامل انسانی خدمات را از دولت بگیرند.

نرمش طالبان در مذاکرات حقابه
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره آخرین پیگیری‌ها و نتایج رایزنی‌ها در خصوص حقابه کشورمان از رودخانه هیرمند با بیان اینکه هیئت حاکمه موقت طالبان باید به خواسته‌های قانونی جمهوری اسلامی ایران وفق معاهده ۱۳۵۱ عمل کند، با اشاره به اینکه تماس‌ها و رایزنی‌ها در این خصوص با طرف افغانستانی در جریان است، اظهار کرد: طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده و امیدواریم رایزنی‌ها ادامه داشته باشد، اما هنوز امکان بازدید هیئت‌های کارشناسی از سدها فراهم نشده است. 

لایحه حمایت از اتباع حقوقی و حقیقی ایرانی در برابر تحریم‌ها تصویب شد
 علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هم در جمع خبرنگاران گفت:  امروز در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور، مصوبات مختلفی تصویب شد. برخی از مجوزها پیش امضا یا امضای موافقت‌نامه‎هایی به تصویب رسید که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. مجوزهای لازم برای این موافقت نامه‌ها به وزارتخانه‌های مختلف داده شد. وی ادامه داد: یکی از مصوبات بسیار خوب دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود. پیشنهاد شده است همه امکانات، اموال و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی منطقه مکران به سازمانی که آنجا  مستقر می‌شود، داده  شود. البته استثناهای محدودی مثل حوزه دفاعی یا خارجه وجود دارد. این لایحه تحول شگرفی در نظام حکمرانی ما می‌تواند باشد.

قهرمانی دوبانوی با حجاب ایرانی به درستی منعکس نشد
عزت‌الله ضرغامی هم که به همراه وزیر ورزش در حیاط دولت حاضر شده بود، خطاب به خبرنگاران درباره قهرمانی دو بانوی ورزشکار اظهار کرد: دو نفر قهرمان شدند و رسانه‌های ما هم بلد نبودند قهرمانی این دو نفر را درست اعلام کنند. وی ادامه داد: یکی از این بانوان مدال تکواندو را بدست آورد که برای نخستین بار از ایران با حجاب اسلامی مدال طلای جهانی را در این رشته کسب کرد و بانوی دیگری نیز در دو ١٠٠ متر اول شد. فیلم اصلی را شما ندیدید و من دیدم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه